Software consultant till Kardex

Ps Partner AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ps Partner AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Kardex Remstar räknas som en av världens ledande tillverkare av automatiserade lager- och plocksystem. Alla våra produkter har utvecklats med målsättningen att öka er produktivitet och att förbättra effektiviteten i ert arbete. Våra skräddarsydda lösningar gör det möjligt att nyttja lagerytorna optimalt. Sedan 1873 har vi kunnat installera över 140 000 system inom bl.a. Kontor, Produktion, Lager och Handel. Detta är ett bevis på våra medarbetares prestationsförmåga och engagemang. www.kardex-remstar.se

Software Konsulent - Automation

Har du ett stort IT- och tekniskt intresse och gillar utmaningar? I rollen som Software-konsulent/applikationsspecialist hos Kardex kommer du att ha kontakt med både säljare och tekniker och arbeta ute på plats hos våra kunder. Du ser positiva utmaningar i att ha ett övergripande ansvar, sätta igång nya projekt och att ha ett tätt samarbete med Kardex kunder.

OM TJÄNSTEN

Kardex Remstar

Som applikationsspecialist hos Kardex kommer du att arbeta inom en väldigt bred variation av verksamheter då våra kunder finns inom till exempel E-Handel, 3PL, Elektronik, Produktion med robot-hantering, sjukvård o.s.v.

Rollen innebär att vara med från införsäljning till överlämnat projekt. Detta innebär konsultation för att hitta rätt lösning, implementering, idriftsättning samt utbildande av användare.

Under implementeringen är du kundens huvudkontakt där du primärt arbetar med kundens IT-avdelning, ERP/WMS-specialister samt logistikspecialister .

Som Mjukvarukonsult hos Kardex kommer du att vara med från införsäljningsstadiet av Kardex:s lösningar till implementering, test, och upplärning. Du jobbar ute hos kunden och supporterar dina säljkollegor i deras arbete. Du ansvarar för att planera och genomföra implementeringen som du sedan testar. Under hela projektets gång är det du som är kundens huvudsakliga kontaktperson gällande mjukvaruimplementeringen och nätverksfrågor samt svarar på relaterade frågor och synpunkter.

Projekten varierar i storlek och längd men tar oftast mellan 3-6 månader. Du driver flera parallella projekt och har många kontaktytor både externt och internt. Du kommer att ha stor frihet under ansvar och självständigt driver ditt arbete framåt.

Publiceringsdatum
2022-03-14

Arbetsuppgifter
Du ingår i ett nordiskt softwareteam om fyra andra mjukvarukonsulter, stationerade runt om i Norden. För att få bästa möjliga start i din nya roll får du en individuellt anpassad uppstartsutbildning samt en mer erfaren kollega som mentor. Du rapporterar till Nordisk Manager Software.

Kardex kunder är utspridda över hela landet vilket innebär en del resdagar med övernattningar. En del arbete kan förberedas på distans, men den slutliga idrifttagningen och utbildningen måste ske på plats.
Även arbete i de andra nordiska länderna förekommer. Du planerar självständigt ditt arbete och utgår antingen hemifrån eller från ett av våra kontor i Sverige.

Arbetet kommer i första hand att innebära:
• Säljsupport/konsultation till säljarna och kunderna
• Projektkoordinering från start till överlämning till kund
• Implementering, test och utbildning

För rollen krävs en positiv syn på nya utmaningar och att du tycker om att knyta nya kontakter i tillägg till att vårda befintliga kundrelationer. Kardex kärnvärden, som genomsyrar den dagliga verksamheten, är Teamwork, Passion, Pålitlighet och Respekt.

VI SÖKER DIG SOM
• Har stort intresse för IT
• Har minst ett par års relevant arbetslivserfarenhet
• Har kunskaper inom nätverk, servrar samt installation av applikationer
• Har B-Körkort
• Har goda muntliga och skriftliga kunskaper i engelska då vår utvecklingsavdelning sitter i Tyskland.
• Tycker om att arbeta med människor och får en kick av att ha överlämnat en bra lösning med nöjda positiva användare.

Det är meriterande med kunskaper inom WMS samt förståelse inom internlogistiken.

Som person är du lyhörd service-minded och är en avslutare. Vi tror att du alltid har kunden i fokus, gillar att lösa problem i både stressiga och pressade situationer. Du driver ditt arbete och uppdrag målfokuserat och med engagemang. Du är noggrann och ansvarstagande i ditt dagliga arbete.

Vi samarbetar med PXpress i denna rekrytering. För att söka tjänsten - klicka med ditt CV .

Har du frågor kontakta rekryteringskonsult Sandra Syrén Eriksson sandra@pxpress.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ps Partner AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ps Partner AB (org.nr 556816-1961)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
PXpress

Jobbnummer
6431548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ps Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ps Partner AB: