Södertörns tingsrätt söker administratör

Sveriges Domstolar / Administratörsjobb / Huddinge
2019-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Södertörns tingsrätt söker administratör" (publicerad 2020-05-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Huddinge, Stockholm, Solna, Södertälje, Sollentuna eller i hela Sverige

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Så fungerar domstolarna





Inledning
Är du en person som bidrar till en bra och positiv arbetsmiljö och vill arbeta med administrativa frågor i en spännande och händelserik organisation? Då är det här tjänsten för dig!

Södertörns tingsrätt är en av landets största tingsrätter med ca 230 medarbetare.

Tingsrätten är en öppen, modern och utvecklingsinriktad domstol med engagerade medarbetare, som deltar aktivt i utformningen av tingsrättens mål och visioner samt i kvalitetsarbetet. Verksamheten kännetecknas av enhetlighet, kvalitet och snabb handläggning, vilket möjliggörs genom ett gott samarbete mellan medarbetare, oavsett yrkesroll och organisatorisk tillhörighet. Alla på domstolen bemöts vänligt och med respekt och tingsrätten verkar för att det ska finnas goda möjligheter att förena arbete med privatliv. Tingsrätten är indelad i sex dömande avdelningar och en administrativ avdelning. Den administrativa avdelningen ansvarar för personal-, ekonomi-, service, arkiv-, IT- och nämndemannafrågor. Som administratör kommer du att arbeta brett med administrativa arbetsuppgifter på den administrativa avdelningen. Du kommer att ha ett tätt samarbete med tingsrättens övriga administratörer och rapporterar till den administrativa direktören.

Södertörns tingsrätt bedriver ett samarbete med Attunda, Nacka, Solna och Stockholms tingsrätter kring nämndemannafrågor och på tingsrätten samordnas regionens nämndemannahantering.

Publiceringsdatum
2019-12-13

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en bred och varierad roll med fokus på bl.a. nämndemannahantering, ekonomi- och personaladministrativa frågor. Du är spindeln i nätet och sköter administrativa beställningar och stöttar organisationen inom olika administrativa områden.

En del arbetsuppgifter handlar om hantering av nämndemännen, så som arvodering, behörigheter, schemaläggning och utbildningsadministration. Du jobbar också med att bemanna nämnder, ta emot och introducera nya nämndemän och hålla i utbildningar.

Den övriga administrationen berör bl.a. arbetsuppgifter så som diarieföring, registrering, kostnader i mål, registrering och uppföljning av lönepåverkande händelser.

Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad treårig teoretisk gymnasieutbildning och minst två års erfarenhet av serviceinriktat administrativt arbete. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet kan vara meriterande.

Du har en utpräglad känsla för service och kvalitet och förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är en lagspelare som skapar goda relationer till kollegor och bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. Vidare är du trygg, stabil och stresstålig med förmåga att kunna lägga i en extra växel när arbetet kräver det. För att trivas hos oss behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt och kunna rycka in där det behövs.

Du är en van datoranvändare med mycket god kompetens i Officepaketet. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering, vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Vi använder tester som en del i urvalsprocessen.

Så ansöker du
Din ansökan ska bestå av följande uppgifter:

1. För att vi ska kunna göra ett korrekt urval krävs att samtliga efterfrågade fält i din digitala ansökan är ifyllda, alternativt att du laddar upp CV och personligt brev.

2. I ditt personliga brev vill vi att du beskriver varför du har sökt anställning som administratör och på vilket sätt du kan bidra till domstolens verksamhet.

3. Ange löneanspråk

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Domstolar

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019-302".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Södertörns tingsrätt

Jobbnummer
5002014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: