Södassistent till servicebostad och gruppbostad på Österäng

Kristianstads kommun / Vårdarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Nu söker vi personal till vår servicebostad och gruppbostad på Österäng.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-06-02

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består främst i att ge våra kunder:
• Individuellt stöd och omvårdnad
• Utveckla och upprätthålla förmågor och kommunikation med hänsyn till funktionsnedsättningen
• Stödja kundernas delaktighet i fritids- och kulturaktiviteter
• Stödja kundernas delaktighet på alla olika nivåer, individ, grupp och samhällsnivå
• Stödja kundernas självbestämmande och personliga integritet
• Svara för social dokumentation enligt gällande riktlinjer
• I förekommande fall utföra medicinska uppgifter på delegation av sjuksköterska,

Vi söker både dig som kan arbeta dag/kväll/helg.

Kvalifikationer
Vi söker dig med godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Erfarenhet av att arbeta med människor med funktionsnedsättningar krävs för arbetet och vi ser gärna att du har erfarenhet av kontaktmannaskap. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete som stödassistent liksom om du har arbetat med omvårdnadsnära arbete och eller pedagogiskt arbete inom LSS-verksamhet.

Eftersom arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du har datorvana och behärskar svenska i tal och skrift. Det är en fördel om du har erfarenheter av att arbeta i journalsystem som LifeCare.

Vi söker dig som är socialt kompetent, har god samarbetsförmåga, är stresstålig, flexibel och som finner lösningar i vardagen. Du har ett professionellt bemötande mot alla du möter i ditt arbete. Vidare har du förmåga att planera och strukturera arbetet utifrån ett helhetsperspektiv. Du kan fatta egna beslut samtidigt som du har förmåga att respektera fattade beslut och kan utföra arbete på uppdrag av andra. Som person är du lyhörd för kundens behov. Du kan arbeta både själv och tillsammans med kollegor.

ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2023-90".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad Kommun, Funk E 3:2

Kontakt
Enhetschef
Sandra Wahldén
044-13 67 47

Jobbnummer
7848830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: