Socionom till Familjecentralen

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Publiceringsdatum
2011-03-07

Arbetsuppgifter
Familjecentralen i Partille startade i september 2007 och är en samverkan mellan BMM(Barnmorskemottagningen), BVC(Barnavårdscentralen), BUF(barn-och utbildningsförvaltningen) samt SAF ( Social- och arbetsförvaltningen). Verksamheten är en hälsofrämjande verksamhet som ska tillvarata det friska och den vänder sig till föräldrar med barn i åldern 0-6 år. Familjecentralen kan, genom att olika professioner arbetar i nära samverkan under samma tak på ett smidigt sätt möta upp de behov som finns hos både föräldrar och barn. Familjecentralen underlättar för den enskilde att på ett tidigt stadium få stöd och hjälp för att hindra en ogynnsam utveckling.
Arbetsgruppen på familjecentralen består av två barnmorskor, två barnsjuksköterskor, en distriktssjuksköterska, en fritidspedagog, en förskolelärare och en socionom. I socionomens arbetsuppgifter ingår att vara samordnare på 25% för hela familjecentralen. Som samordnare ska du vara länken mellan familjecentralens styrgrupp och arbetsgrupp. Samordnaren ansvarar för dagordningen vid möten med styrgrupp och arbetsgrupp. Samordnaren är också kontaktpersonen utåt och ger information om verksamheten externt samt bedriver utåtriktat arbete till olika verksamheter och samarbetspartners i kommunen. Samordnaren har ett särskilt ansvar att tillsammans med arbetsgruppen se till att familjecentralens vardagliga arbete fungerar och utvecklas. Samordnaren ansvarar också för att en årlig verksamhetsberättelse sammanställs.
Socionomens arbetsuppgifter är förutom samordnarrollen att erbjuda föräldrar stöd -och rådgivande samtal. Socionomen ska också ge samtliga BVC och Öppna Förskolor i hela kommunen samt BMM och Vårdcentralen konsultation i olika frågeställningar. Socionomtjänsten på Familjecentralen ingår också familjerättsliga arbetsuppgifter i form av att socionomen fastställer faderskap, i huvudsak sk S-protokoll. Socionomen har också möjlighet att tillsammans med tex BVC , BMM och/ eller Social-och arbetsförvaltningens öppenvård ha gemensamma föräldragrupper eller liknande projekt .
Familjecentralen i Partille är en mycket efterfrågad och uppskattad verksamhet av våra brukare och samarbetspartners. Den är i ständig utveckling och som socionom på Familjecentralen får du ett stimulerande och roligt socionomjobb. Du kommer att vara anställd av social-och arbetsförvaltningen och ingå i en arbetsgrupp tillhörande Familjeenheten där också Familjerätt, Familjehem och Familjerådgivningen ingår.

Kvalifikationer
Socionomexamen. Gärna med erfarenhet från arbetsuppgifter på IFO inom socialtjänsten.

Arbetstider och omfattning
Deltid 75% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-04-01 Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-21
Ange följande referens när du ansöker: SAN 2011:34
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna-Karin Eglén, 031 - 792 16 82
Peter Nilsson, 031-792 16 62

Facklig kontakt
Annika Dimberg, 031 - 792 10 00
Issam Kasra, 031 - 792 10 00

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
868436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: