Socionom i Servicecenter

Järfälla kommun, Information och service / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information och service i Järfälla

Järfälla i nordvästra Stockholm är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Med ny tunnelbana, vägar och spår växer Barkarby station/ Stockholm Väst fram till ett av regionens bästa kollektivtrafiknav. Alla våra stadsdelar, exempelvis Barkarbystaden, växer och det byggs nya attraktiva bostäder för 30-40 000 människor. Samtidigt planerar vi för minst 10 000 nya jobb, högre utbildning och fler besökare.

Publiceringsdatum
2016-06-14

Arbetsuppgifter
Servicehandläggaren är ansiktet utåt för hela socialförvaltningen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Servicecenter är också ett led i att förverkliga målet för socialnämnden; att utveckla en mera öppen, tillgänglig, serviceinriktad och professionell socialtjänst.

Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare som rör socialförvaltningens och överförmyndarkansliets verksamhetsområden. I arbetsuppgifterna ingår även att inhämta och sortera information som förberedelse inför handläggning gällande ex. försörjningsstöd och barn- och ungdomsfrågor. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen. Du svarar även på allmänna frågor om kommunen.

Som servicehandläggare är du är en viktig länk till kommunens förvaltningar och deras olika verksamheter. Genom att ha en bred kompetens i servicecenter har vi möjlighet att fånga upp medborgarnas behov och ge en god service.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men ärenden hanteras även via e-post. Vid behov tar vi emot personliga besök i servicecenters besökslokal.

Dina arbetsuppgifter
• Representera kommunen, och specifikt socialförvaltningen och överförmyndarkansliet gentemot våra kunder
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post eller vid möte med kunder i besökslokalen i Posthuset
• Förbereda ärenden innan handläggning (ex. mottagande av ansökan/anmälan)
• Ta emot klagomål och synpunkter och överföra dessa till berörd verksamhet
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Samarbeta och samverka med socialförvaltningens handläggare och avdelningar
• Delta i fortsatt utveckling av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning
• Vara backup i Servicecenters övriga verksamheter vid behov.

Kvalifikationer
Du ska:
• ha en socionomexamen
• ha en god kännedom samt erfarenhet inom en socialförvaltning
• ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• ha god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
• ha förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem

Vi ser gärna att du:
• har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom familjerätt, missbruk och/ eller äldreomsorg
• tidigare har arbetat inom en kundtjänst
• kan arabiska, persiska, somaliska eller finska
• har erfarenhet av verksamhetssystem, till exempel Procapita och Raindance
• har erfarenhet av att arbeta med telefoni- och verksamhetssystem
• har erfarenhet av att ha arbetat med överförmyndarfrågor

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör och att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen samt har lätt för att samarbeta med andra.
Du förstår verksamhetens mål, gör ditt bästa för att uppnå dessa och hittar nya lösningar där det behövs. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt.
Då Servicecenter är en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetet är förlagt mellan 07.50 - 17.00 mån-tors, 07.50-15.00 fredag Tillsvidareanställning, tillträde: tillträde i september 2016 eller enligt överenskommelsen.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: A585403
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Lindgren, enhetschef sara.lindgren@jarfalla.se

Facklig kontakt
Sofia Ljungström, Akademikerförbundet SSR 08-580 280 22
Anders Gonzales, Vision 08-580 285 30

Företag
Järfälla kommun, Information och service

Adress
Järfälla kommun, Information och service
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
2904177

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information och service: