Socionom i Servicecenter

Järfälla kommun, Information och service / Administratörsjobb / Järfälla
2016-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socionom i Servicecenter" (publicerad 2016-06-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information och service i Järfälla

Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 70 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Järfälla kommuns Servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden.

När du vill ringa eller besöka kommunen tas du emot av Servicecenter som hjälper dig med de flesta frågor och ärenden och försöker lösa så mycket som möjligt direkt utan att behöva slussa dig vidare.

Publiceringsdatum
2016-02-12

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en socionom som vill jobba som servicehandläggare hos oss.

Som servicehandläggare är du ansiktet utåt för hela socialförvaltningen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna.

Du arbetar med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens medborgare gällande socialförvaltningens hela verksamhetsområde. I arbetsuppgifterna ingår även att inhämta och sortera information som förberedelse inför handläggning gällande t.ex. försörjningsstöd, barn- och ungdomsfrågor m.fl. Förutom att svara på socialförvaltningens frågor kommer du även att svara på allmänna frågor om kommunen. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen.

Som servicehandläggare är du är en viktig länk till socialförvaltningen och dess olika verksamheter. Genom att ha en bred kompetens i Servicecenter har vi möjlighet att fånga upp medborgarnas behov och ge en god service.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men ärenden hanteras även via e-post. Vid behov tar vi emot personliga besök i servicecenterens besökslokal.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Representera kommunen och specifikt socialförvaltningen gentemot våra medborgare.
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun.
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post eller vid möte med kunder i besökslokal i Posthuset.
• Förbereda ärenden innan handläggning (ex. mottagande av ansökan/anmälan).
• Ta emot klagomål och synpunkter och överföra dessa till berörd verksamhet.
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.
• Samarbeta med socialförvaltningens handläggare och avdelningar.
• Vara backup i Servicecenters övriga verksamheter vid behov.

Kvalifikationer
Du ska:
• ha en socionomexamen
• ha en god kännedom samt erfarenhet inom en socialförvaltning
• ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• ha god vana att arbeta med datorer och informationssökning

Vi ser gärna att du:
• har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom familjerätt, missbruk och/ eller äldreomsorg
• har kunskap om en kommuns organisation och beslutsvägar, särskilt inom socialförvaltningen
• tidigare har arbetat inom en kundtjänst
• kan arabiska, persiska, somaliska eller finska
• har erfarenhet av verksamhetssystem, till exempel Procapita och Raindance

Vi söker dig som är en stjärna på att ge service och alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör och att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra. Du är självständig, men har även lätt för att arbeta i team.

Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du visar din kreativitet och föreslår nya lösningar där det behövs. Du förblir motiverad att slutföra arbetet på ett bra sätt även om du stöter på hinder.

Då Servicecenter är en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Årsarbetstid Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-04-01 eller enligt överenskommelse, upphör: 2017-03-31 Visstidsanställning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Ange följande referens när du ansöker: A487391
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Midén, Enhetschef 08-580 293 94 annika.miden@jarfalla.se

Facklig kontakt
Sofia Ljungström, Akademikerförbundet SSR 08-580 280 22
Anders Gonzalez, Vision 08- 580 285 30

Företag
Järfälla kommun, Information och service

Adress
Järfälla kommun, Information och service
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
2668045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information och service: