Socionom

Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen i Sigtuna

Sigtuna kommun är en framtidskommun med rötterna i Sveriges historia. I Sigtuna kommun bor kommunens drygt 43 000 invånare i Sveriges äldsta stad med sin tusenåriga historia, i centralorten Märsta, Rosersberg eller runtom i vår levande landsbygd. Sigtuna kommun bygger för en hållbar framtid och är certifierad Fairtradekommun, Ekokommun och arbetar aktivt för att ha en klimatneutral energiförbrukning i kommunen.

Invånaren först, allas lika värde och kvalitet i fokus är alla viktiga delar i vår gemensamma värdegrund men också det signum som styr vårt dagliga arbete.

Socialförvaltningens ansvarsområden är:

• Äldreomsorg
• Omsorgen för funktionsnedsatta
• Individ- och familjeomsorg
• Tillsyn och tillståndsfrågor

Individ- och familjeomsorgens myndighetsavdelning som består av 35 medarbetare och enhetschef, är organiserad i fem arbetsgrupper.
• mottagning barn och ungdom
• utredning 0-12
• utredning 13-20
• familjehem
• missbruk

Publiceringsdatum
2014-11-21

Arbetsuppgifter
Tjänsten är som 1.e socialsekreterare i familjehemsgrupp. Familjehemsgruppen består av fem familjehemssekreterare/ barnhandläggare samt en kontaktsekreterare. 1:e socialsekreterare är ärendeansvarig, leder och fördelar arbetet i gruppen. 1:e socialsekreterare handleder och ger stöd till handläggarna, är tillsammans med enhetschef ansvarig för utvecklingsfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning samt flera års erfarenhet av att arbeta som familjehemssekreterare. Du bör också ha erfarenhet av att utreda barn och/eller ungdomar. En merit är att ha arbetat som 1:e socialsekreterare, gruppledare eller motsvarande.

ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Sigtuna kommun arbetar med ständiga förbättringar av verksamheten. Framtidskraft är namnet på vårt utvecklingsarbete och utgår ifrån Lean-filosofin. För dig som är intresserad och vill vara aktiv i vårt förändrings- och utvecklingsarbete finns en Akademi som är en projektledarutbildning, tillgänglig för alla medarbetare. Talangforum är ett nätverk av medarbetare som utbildats för att driva vårt värdegrundsarbete på arbetsplatser i hela organisationen. Genom kommunens ledarförsörjningsprogram finns möjlighet för dig som i framtiden vill anta utmaningen att bli chef.

Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.

Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-01-12 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A433615
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Perkovic, Myndighetschef 08-591 263 57

Facklig kontakt
Pia Bergh, Vision 08-591 260 00
Åsa Wallje, SSR 08-59123364

Företag
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Adress
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 Märsta

Jobbnummer
2076282

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen: