Socialt arbete - Professionell förvaltare

Skellefteå kommun, kommunhälsan / Socialsekreterarjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, kommunhälsan i Skellefteå

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det.

Vi söker nu dig som är intresserad av socialt arbete till vår förvaltargrupp.

Vi erbjuder ett kompetent, erfaret och tryggt stöd av trevliga och engagerade kollegor. Individuell handledning och stöd av psykolog. Skellefteå kommun har för närvarande fyra förvaltare anställda varav en ska påbörja en annan tjänst och därför söker vi nu en ny kollega.

Förvaltarfunktionen ansvarar för att stödja medborgare med särskilda behov, så kallade huvudmän, i ekonomiska, sociala och juridiska frågor. Arbetet vilar på Skellefteå kommuns etiska principer och det är viktigt att utöva arbetet med respekt för den enskilda människan med hänsyn till den personliga integriteten. Verksamheten är organiserad under Support och lokaler, i lokaler centralt i Skellefteå.


Publiceringsdatum
2021-12-20

Arbetsuppgifter
Som förvaltare arbetar du med hela spannet av socialt arbete, förutom att du inte tar myndighetsbeslut. Istället är det du som ansöker om insatser för huvudmännen, där du utgår från varje individs specifika behov och förutsättningar. Du företräder och bevakar huvudmännens intressen och rättigheter i det dagliga livet, både socialt och ekonomiskt. Det innebär att du, förutom kontakter med huvudmän, även har kontakt med olika myndigheter som socialtjänst, psykiatri, försäkringskassa med flera. Att handha och ansvara för huvudmännens privatekonomi ingår i arbetet, vilket redovisas till överförmyndarenheten på årsbasis.


Kvalifikationer
Socionom eller annan likvärdig utbildning är ett krav. Administrativa kunskaper samt erfarenhet av nätverksarbete med olika aktörer som exempelvis socialtjänsten, psykiatrin och Försäkringskassan är meriterande. Arbetet innefattar ett stort egenansvar och kräver att du besitter förmågan att arbeta flexibelt, strukturerat och relationsskapande. På grund av arbetets karaktär är dina personliga egenskaper av största vikt.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse. Provanställning 6 månader. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skellefteå kommun, Kommunhälsan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1077172/2021 ".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Skellefteå kommun, Kommunhälsan

Kontakt
Chef Kommunhälsan
Eva Hård
0910-73 50 00

Jobbnummer
6192746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, kommunhälsan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, kommunhälsan: