Socialt ansvarig socionom (SAS)

Krokoms Kommun / Socialsekreterarjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

-Ett jobb med plats för växtkraft
Nu erbjuder vi ett viktigt och spännande arbete i en kommun som är tillräckligt stor för eget driv och tillräckligt liten för nära relationer.
Vår erfarna kvalitetscontroller går nu i pension och därför rekryterar vi en socialt ansvarig socionom (SAS), för att ersätta henne. Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Här växer framtidstron och befolkningen ökar, tack vare att människor både flyttar hit och vill stanna kvar. Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden.
Tillsammans med utvecklingssekreterare, utredare, medicinskt ansvarig sjuksköterska, bemanningscontroller, samordnare välfärdsteknologi, trygghetstekniker samt en administratör ingår du i ett arbetslag som jobbar nära förvaltningsledningen. Tillsammans stöttar och bidrar ni till utvecklingen i förvaltningen. Din närmaste chef är förvaltningschefen, och du ingår självklart i hennes ledningsgrupp.

En dag på socialförvaltningen
Som socialt ansvarig socionom, SAS, ansvarar du för att kvalitet och säkerhet upprätthålls inom socialförvaltningens verksamheter. SAS arbetar verksamhetsövergripande, vilket innebär att uppdraget innefattar äldreomsorg, hemtjänst, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen (IFO).
Rollen innebär att du arbetar med övergripande kvalitetsledningsfrågor och att stötta förvaltningens chefer i den ständiga utvecklingen att bli bättre.
Praktiskt innebär det att SAS har en nyckelroll när det gäller att följa upp avvikelser och allvarliga missförhållanden, till exempel inom ramen för Lex Sarah och utöva tillsyn av externa utförare samt att delta i det kommunövergripande kvalitetsarbetet. Du analyserar och följer upp verksamheternas mål och kvalitet med hjälp av underlag och statistik som du ansvarar för att ta fram. Som SAS har du ett nära samarbete med medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och ger stöd till verksamhetscheferna i deras uppföljnings- och utvecklingsarbete.
Som SAS arbetar du också med att utarbeta och följa upp processer och rutiner samt med revisionsarbete och annat utredningsarbete.
Just nu står vi inför en spännande resa där vi har påbörjat införandet av IBIC (individens behov i centrum) samtidigt som vi kommit längst i länet när det gäller arbetet med god och nära vård. Allt för att kunna leverera hög kvalitet på kommunens vård och omsorg till våra medborgare.

Din kompetens
Vi söker dig som har en socionomexamen. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom det sociala området samt gedigen erfarenhet av utvecklings- och utredningsarbete. Du har god kunskap och erfarenhet av lagstiftning samt av att arbeta med kvalitetssäkring som styr verksamheterna inom socialnämndens ansvarsområde.
Det är meriterande om du har erfarenhet av både myndighetsutövning och verkställighet inom ett eller flera av följande områden: äldreomsorg, hemtjänst, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen (IFO). Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Som person har du ditt fokus på lösningar och möjligheter utifrån verksamhetens behov och förutsättningar, i balans med lagstiftningens krav. Ditt arbetssätt präglas av tydlighet, närhet, mod och pålitlighet. För att trivas i rollen behöver du ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. Du kan på ett enkelt och tydligt vis bidra med kunskap och lärande till dina kollegor i komplexa ärenden.
Tjänsten ställer höga krav på att du kan arbeta strategiskt och har ett helhetsperspektiv samt att du har förmåga att både kunna arbeta självständigt och att kunna samarbeta.

Övrigt
Tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2022-08-28.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Publiceringsdatum
2022-07-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Krokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
Socialchef
Anna Berkestedt Jonsson
anna.berkestedt@krokom.se
0640-16290

Jobbnummer
6801573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: