Socialt ansvarig samordnare/Utredare
Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.
Socialt ansvarig samordnare, SAS, är sakkunnig inom socialtjänstens verksamhetsområde och har en stödjande funktion i kommunen med nära samarbete med sociala sektorns chefer, kvalitets utvecklare och MAS.
Publiceringsdatum2022-10-07Dina arbetsuppgifter - Granska att brukare/klient får insatser av god kvalitet.
- Granska och utveckla processen för bedömning, beslut, verkställighet och uppföljning.
- Fortsätta införandet av det digitala kvalitetsledningssystemet tillsammans med övriga inom kvalitetsenheten samt respektive verksamhet.
- Delta i verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring av sektorns processer och rutiner.
- Säkra att dokumentation genomförs i den omfattning som föreskrivs i lag och föreskrift.
- Ta emot och utreda anmälningar enligt Lex Sarah.
- Omvärldsbevaka rättsläget och kvalitetsarbetet inom området.
- Arbeta rådgivande och stödjande till chefer.
- Bereda vissa nämndärenden och besvara remisser, motioner samt medborgarförslag.
- Ansvara för olika utredningsuppdrag och delta i arbetet med framtagande av olika dokument.
Kvalifikationer:
För tjänsten krävs flerårig erfarenhet från kommunal socialtjänst, myndighetsutövning och utredningsarbete samt vana av implementeringsarbete. Du ska även ha god kunskap och erfarenhet av gällande föreskrifter och den lagstiftning som styr våra verksamheter såsom SoL, LSS, LVU/LVM samt övergripande kommunallagstiftning. Du har relevant utbildning med socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har kunskap och förståelse för vad som bidrar till god kvalitet för det som verksamheterna är till för och du arbetar systematiskt, självständigt och proaktivt. Vidare behöver du ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift för att på ett pedagogiskt sätt kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer inom förvaltningen i komplexa ärenden. Du behöver också ha en mycket god förmåga att samarbeta och samverka, skapa fungerande nätverk och bibehålla och utveckla goda relationer.
Körkort B är ett krav.
Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Deltid. Enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorbergs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/127".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sociala sektorn
Kontakt Kristina Holmberg
0223-29222 Jobbnummer 7053015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.