Socialt ansvarig samordnare (SAS) till Individ- och familjeomsor

Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg / Administratörsjobb / Valdemarsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg i Valdemarsvik

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E 22. Kommunen har ca 7 900 invånare. Här finns en enastående natur med närhet till skogen. Kommunen är en pärla vid Östersjöns enda fjord, Valdemarsviken. Vi är just nu i ett speciellt utvecklingsskede och vill skapa en verksamhet för framtiden. Vi står inför ett generationsskifte och har behov av att rekrytera medarbetare som vill vara med i ett spännande arbete med att forma vårt stöd- och omsorgsarbete.
Sektor Stöd och omsorg har ca 350 medarbetare som arbetar inom socialtjänst, äldreomsorg och med funktionshindrade eller inom hälso- och sjukvård. Vårt uppdrag är omfattande och en viktig del av den samhällsservice vi vill ge våra kommuninvånare.



Publiceringsdatum
2018-07-23

Arbetsuppgifter
Tycker du om att arbeta i tanken med förbättring och utveckling? Valdemarsviks kommun söker nu en person till den nyinrättade tjänsten som Socialt ansvarig samordnare i syfte att aktivt arbeta med att samordna, granska och kvalitetsutveckla socialtjänsten.

I uppdraget som SAS ska du, i samarbete med ansvarig chef och arbetsledare för verksamheterna, säkerställa och stödja att vi uppfyller de krav och mål som gäller enligt lagar, föreskrifter och beslut inom området.

Ditt fokus kommer att ligga på att stödja och driva på verksamhetens systematiska kvalitetsarbete och utveckling. Vidare kommer du att följa upp och kontrollera processer, riktlinjer och rutiner som gäller. Vi är i början av att utveckla vårt nya kvalitet- och ledningssystem varför detta kommer vara en grund i att arbeta utifrån. I samband med detta inför vi även ett helhetstänk kring vårt systemanvändande varför del i tjänsten kommer att vara som ansvarig för utveckling och kvalitetssäkring av verksamhetssystem tillsammans med nyckelpersoner i de olika enheterna.

Tycker du om att arbeta utifrån ett sammanhållet kvalitetstänk och har lätt att skapa en röd tråd i ditt arbete kan du vara den vi söker!

Du kommer även samarbeta med vår kvalitet- och utvecklingsstrateg inom sektor Stöd och omsorg, chefer och medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) samt medicinskt ansvarig rehabilitering (MAR) och våra två administrativa funktioner.

På individ och familjeomsorgen är vi totalt 24 medarbetare och dessa arbetar inom tre olika enheter som hanterar all myndighetshandläggning samt en öppenvårdsverksamhet inriktad för barn och familjer samt missbruksvård.



Kvalifikationer
Högskoleexamen som socionom eller inom social omsorg eller liknande utbildningsbakgrund. B-körkort är ett krav.

Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av att ha arbetat med kvalitetssäkring och uppföljning inom socialtjänstens område eller på sätt som kan bedömas likvärdigt. Det är viktigt att du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och goda kunskaper inom relevant lagstiftning så som SoL, LSS, LVM, LVU och övergripande styrande kommunallagstiftning.

Du ska ha en god datorvana och erfarenhet av ärende- och dokumentationssystem. Du ska även ha en god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.

Du ska ha en gedigen vana av utredningsarbete och ha dokumenterat god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha en god pedagogisk förmåga för att kunna stödja och informera medarbetare och chefer inom förvaltningen.

Uppdraget kräver att du har analytisk förmåga, att du är noggrann och att du har förmåga att samarbeta likaväl som att självständigt planera och organisera ditt arbete

Till vår arbetsgrupp ser vi gärna en person som vill bli en del av vår gemenskap och som är lyhörd, positiv samt har ett gott bemötande. Du har god samarbetsförmåga samt lätt för att entusiasmera andra och delar vår syn på hur en bra och trygg arbetsplats kan utformas i samverkan med andra. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi kan erbjuda Dig en trevlig och dynamisk arbetsgrupp och friskvårdspeng upp till 2 500 kr/år. Vi har flexibel arbetstid och vi tillämpar ledighet vid så kallade "lätt och klämdagar". Det innebär att du har möjlighet till kortare arbetsdag dagen före röd dag och ledigt på klämdagar. Vi är en kommun som ser positivt på den professionella utvecklingen och vi har en rökfri arbetsplats.

Vi tillämpar provanställning.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 402e/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Skymnevik 0123-191 00

Företag
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Adress
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg
Valdermarsviks kommun
61580 Valdemarsvik

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
4259452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg: