Socialt ansvarig samordnare (SAS)

Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vaggeryd
2017-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialt ansvarig samordnare (SAS)" (publicerad 2018-08-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vaggeryd, Gnosjö, Aneby, Jönköping, Sävsjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen i Vaggeryd

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, LSS-verksamhet, Individ och familjeomsorg och HVB-boende. Socialförvaltningen erbjuder och arbetar med olika former av omsorg, stöd och hjälp så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar med cirka 500 medarbetare. För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns en stabfunktion med stödjande verksamheter. Socialt ansvarig samordnare arbetar i kvalitets och utvecklingsfunktionen och stödjer i förvaltningens tillsyn, kvalité och verksamhetsutveckling.

Vaggeryds kommun ligger i nordvästra delen av Småland, strax söder om Jönköping. Kommunen består av centralorterna Vaggeryd och Skillingaryd, en levande landsbygd och ett flertal mindre samhällen runtomkring. Vårt strategiska läge mellan Jönköping och Värnamo gör kommunen till en attraktiv plats att bo, verka och leva i. Vaggeryds kommun har en stadig tillväxt och är en av länets mest expansiva kommuner.


Publiceringsdatum
2017-01-10

Arbetsuppgifter
Som socialt ansvarig samordnare, SAS, har du ett övergripande ansvar för ditt verksamhetsområde utifrån gällande styrdokument och lagstiftning. Ditt fokusområde är tillsyn och verksamhetsutveckling. Du arbetar i kvalitetsarbete mot hela socialnämndens verksamhetsområden. Du tar fram riktlinjer och rutiner för det sociala omsorgsarbetet och bevaka införandet av dem, utreder rapporter om missförhållanden (lex Sarah-anmälningar) samt säkerställer och utvecklar en rättssäker myndighetsutövning och god avvikelsehantering. Du arbetar med verksamhetstillsyn, privata som kommunala utförare och ansvarar för förvaltningens statistikrapportering och analys av dess resultat. Du arbetar i förvaltningens verksamhetsstyrning och föreslår nyckeltal och mål. Du bedriver omvärldsbevakning, inte minst av nytt material som kommer från Socialstyrelsen eller lagar och förordningar som införs inom området. I uppdraget finns utbildningar av verksamhetsrepresentanter - främst mot chefer inom utförarorganisationerna, men i vissa fall även direkt mot personalen. Du samverkar med medicinsk ansvarig sköterska (MAS) och har gemensamma arbetsuppgifter där ni hjälper och stöttar varandra utefter respektive funktion. Som SAS ingår du i kvalitetsfunktionen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som vill ha ett spännande uppdrag med stora utvecklingsmöjligheter, där du har möjligheter att påverka kvalité och utvecklingsarbetet inom socialförvaltningen.

Vi vill att du har högskoleutbildning inom socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har gedigen bakgrund inom socialtjänsten och god kunskap i verksamhetens processer och insikt i kvalitetsarbete på en övergripande nivå, samt erfarenheter av utredningsarbete.

Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att utreda och utveckla kvaliteten inom ditt ansvarsområde. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten och har erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL och LSS. Du har ett helhetsperspektiv och är analytisk och drivande. Tjänsten förutsätter att du har ett professionellt bemötande och en god samarbetsförmåga. Du ser helheten och arbetar strategiskt och målinriktat i samarbete med kollegor och medarbetare. Du har lätt för att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Som person är du lösningsfokuserad, tar ansvar för uppdraget samt planerar och prioriterar ditt arbete effektivt.
Meriterande är erfarenhet i chefsbefattning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du arbetar i vår stabsfunktion direkt underställd Stabchef.

För tjänsten krävs körkort B.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom www.offentligajobb.se för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar.
Ansökningar som skickas i pappersform ska adresseras till:
Vaggeryds kommun, Personalenheten, Box 43, 568 21 Skillingaryd.
Bifoga ditt CV och personliga brev, ange
ref.nr. i ansökan. Skicka inte med några betygshandlingar.
Ansökningshandlingar returneras ej.
Vi kommer arbeta aktivt med rekrytering och du kan därför komma att bli kallad till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut.

Kommunen tar ansvar för hela
rekryteringen och undanber sig därför
samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 17/07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Lagerqvist 0370 67 80 32

Företag
Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen

Adress
Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen
Box 43
56821 SKILLINGARYD

Kontorsadress
Bangårdsgatan 2 56821 Skillingaryd

Jobbnummer
3252189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen: