Socialt ansvarig samordnare, omsorgsförvaltningen

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett innovativt förändringsarbete och har sedan en tid tillbaka en funktionsindelad organisation, detta för att få full kraft i kvalitetsarbetet.

Vi söker dig som med stort engagemang vill vara med och utveckla omsorgsförvaltningen. Vår målsättning är en god kvalitet för våra medborgare och kunder.

Vi söker en socialt ansvarig samordnare (SAS) som tillsammans med vår nuvarande SAS arbetar i ett team med fokus på kvalitets- och utvecklingsarbete. Din arbetsplats blir planeringsenheten och ditt arbete sker i nära samverkan med kollegor på enheten, verksamhetsansvarig och medarbetare i förvaltningen.

Publiceringsdatum
2018-04-27

Dina arbetsuppgifter
Som socialt ansvarig samordnare har du ett övergripande ansvar kopplat till gällande styrdokument och lagstiftning i verksamheten, där ett av verksamhetens fokusområden är säkerställande av kvalitet utifrån social dokumentation.

Du bidrar, genom bland annat omvärldsbevakning, till ett systematiskt förbättrings- och utvecklingsarbete i förvaltningens verksamheter och utifrån aktuella frågor ger du ett övergripande stöd. Att planera och genomföra olika former av verksamhetsuppföljning ingår i dina arbetsuppgifter, liksom utrednings- och analysarbete, till exempel Lex Sarah.

I rollen kommer du att delta i och leda olika arbetsgrupper. Du kommer också att genomföra utbildningar. Närmast i tid kommer du att utbilda omvårdnadspersonal inom vård- och omsorgsboende utifrån IBIC (individens behov i centrum) samt stödja verksamheten vid införandet av arbetssättet.

Arbetet sker i nära samarbete med enhetens nuvarande SAS och viss fördelning av arbetsuppgifter er emellan kommer att planeras utefter verksamhetens behov. Dina arbetsuppgifter kan variera över tid och utifrån behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är drivande men prestigelös och som har ett helhetsperspektiv i kombination med en god analytisk förmåga. Du är bra på att kommunicera, har förmåga att skapa engagemang hos de du har kontakt med samt tycker om att dela med dig av dina kunskaper. Din förmåga att samarbeta och samverka med andra är god och du behöver också kunna arbeta självständigt. Det är en förutsättning att du kan organisera, strukturera och prioritera ditt arbete.

För att möta kraven för rollen har du högskoleexamen motsvarande socionomutbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig aktuell erfarenhet av arbete inom förvaltningens verksamhetsområde och god kännedom om författningar och lagar inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på övergripande nivå i en liknande roll eller befattning som innefattat ledarskap, verksamhetsutveckling eller kvalificerat utredningsarbete.

Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och har du arbetat i ProCapita, Evolution eller något annat diariesystem är det meriterande. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du ha en mycket god känsla för det svenska språket och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Då omsorgsförvaltningen har verksamheter inom hela Kristianstads kommun, som du kommer att besöka, är det ett krav att du har B-körkort.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Östra kommunhuset kommer att vara din arbetsplats.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Johannesson Olsson, planeringschef på tfn 044-13 58 80.

Sista ansökningsdatum är 2018-05-13

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-13
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/344
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Johannesson Olsson 044-13 58 80

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4111329

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: