Socialt ansvarig samordnare

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.




Publiceringsdatum
2017-04-11

Dina arbetsuppgifter
Som socialt ansvarig samordnare har du ett sammanhållet ansvar för frågor inom SOL, LSS och LOV.

I rollen arbetar du med förbättringsarbete, framtagande av rutiner och verksamhetsuppföljning. Du ansvarar för den sociala dokumentationen, Lex Sarah och har dialog med och uppföljning av privata utförare. I arbetsuppgifterna ingår att hålla utbildningar och övriga arbetsuppgifter inom ansvarsområdet

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleexamen från socionomutbildning eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Juridisk utbildning är meriterande. Flerårig aktuell erfarenhet av arbete inom socialtjänsten krävs liksom god kännedom om författningar, lagar och avtal inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som enhetschef eller biståndshandläggare. Det är även en fördel om du tidigare har jobbat med systematiskt uppföljningsarbete och framtagande av rutiner samt har vana av att arbeta med utredningar och i projekt.

Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter krävs mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du har även mycket goda kunskaper i Office-paketet och det är en fördel om du har erfarenhet i ProCapita, Evolution eller något annat diariesystem. Arbetet kräver B-körkort.

Som person är du drivande men prestigelös med ett helhetsperspektiv och analytisk förmåga. Du är självständig, positiv och engagerad i samverkan med andra. Vidare krävs förmåga att prioritera: att ha balans mellan leverans och utveckling men också mycket god förmåga att skapa struktur och att organisera.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med placering på Östra kommunhuset. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2017-04-25

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Falkenstam, ekonomichef på tfn 044-13 53 81.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-25
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/257
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Falkenstam 044-135381

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3433728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: