Socialstyrelsens söker en rekryterare
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 700 anställda, varav drygt 100 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.seDu kommer att arbeta inom den Administrativa avdelningen som ger stöd och service till Socialstyrelsens verksamhet och som är verksledningens stabsfunktion i administrativa och verksövergripande frågor. Avdelningens fem enheter ansvarar för frågor som rör ekonomi, personal, drift och utveckling av IT-stöd, intern service och lokaler samt huvudregistratur och arkiv.
Publiceringsdatum2008-08-14Dina arbetsuppgifterDin uppgift blir att driva Socialstyrelsens operativa rekryteringsarbete och att arbeta med alla delar i en rekryteringsprocess. Målet är att utifrån verksamhetens krav och förutsättningar säkerställa rätt kompetens till Socialstyrelsen och god kvalitet i rekryteringsprocessen.
Du kommer att fungera som internkonsult i rekryteringsfrågor med kvalificerad rådgivning och stöd till cheferna vid utformning av kravspecifikationer, i sökprocesser, vid intervjuer och urval. Du kommer också att ha kontakt med annonsbyråer och bemanningsföretag. Du kommer att arbeta med rekrytering till olika kompetenser och olika nivåer inom Socialstyrelsen, såväl chefer som specialister, t ex medicinspecialister, statistiker, ekonomer, utredare och handläggare inom olika områden.
BakgrundDu bör ha en akademisk utbildning i kombination med flera års erfarenhet av självständigt rekryteringsarbete. Erfarenhet från rekrytering till kunskapsorganisationer är meriterande. Du har goda kunskaper inom rekryterings- intervju och urvalsmetodik och har ett konsultativt förhållningssätt. Erfarenhet av rekrytering inom offentlig förvaltning är meriterande.
Som person är du lyhörd, har gott omdöme och lätt att kommunicera både muntligt och skriftligt. Givetvis krävs god samarbetsförmåga där du med din specialistkunskap kommer att vara drivande och initiativtagande i de strukturerade processer som krävs för ett kvalitativt och professionellt rekryteringsarbete. Du är bra på att skapa och utveckla goda interna och externa relationer.
Har du frågor kring tjänsten?
Välkommen att kontakta personalchef Lotta Bodin Andersson, tel. 075-247 33 61 eller personalspecialist Frida Åström, tel. 075 247 35 83. Fackliga företrädare är för SACO Margaretha Hägerfors, tel. 075-247 45 09, för ST Maria Carneland, tel. 075-247 45 02 och för Vårdförbundet Karin Dahlberg, tel. 075-247 45 13.
Välkommen med din ansökan märkt â€?dnr 11-7820/2008â€? senast den 26 augusti 2008. Skicka din ansökan med meritförteckning via e-post till
ledigajobb@socialstyrelsen.se Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat 6 månader
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 11-7820/2008
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ledigajobb@socialstyrelsen.seKontaktFrida Åström, Personalspecialist, 075-247 35 83,
frida.astrom@socialstyrelsen.seFöretagSOCIALSTYRELSEN
AdressSOCIALSTYRELSEN
Socialstyrelsen
10630 Stockholm
KontorsadressRålambsvägen 3
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 075-247 30 00
Jobbnummer 286992
Observera att sista ansökningsdag har passerat.