Socialsekreterare Vuxenenheten
Marks kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Mark
2022-07-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare Vuxenenheten" (publicerad 2024-09-18) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop - för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa - både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Publiceringsdatum2022-07-15ArbetsuppgifterBli vår nye medarbetare på Vuxenenheten inom Individ-och familjeomsorgen som socialsekreterare inriktat mot missbruk- beroende.
Hos oss blir du en del i en enhet med stort engagemang för målgruppen och sitt uppdrag.
Vuxenenheten strävar efter att medarbetaren känner sig delaktig samt bidrar till verksamhetens förändringsarbete. Vi satsar på din personliga utveckling och kompetens. Med humor och engagemang men seriöst bedriver vi vårt arbete.
Enheten arbetar med flera målgrupper som personer med psykisk ohälsa, missbruks- och beroendeproblematik, våld i nära relation samt personer som är bostadslösa.
Som socialsekreterare hos oss får du i uppdrag att kartlägga och utreda brukarens behov, fatta beslut om insatser och följa upp dessa.
Du kommer att ha ett nära samarbete med brukaren och övriga aktörer som är involverade i brukarens förändringsarbete mot en positivare livssituation.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad socionom, socialpedagog eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har personlig mognad för att kunna möta klienters behov på ett professionellt sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och vår målgrupp.
För tjänsten krävs B-Körkort.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-09-01 Tillträde 1 September eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMarks kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C96259".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Marks kommun (org.nr 212000-1504)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Marks kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Annette Eriksson
0320-21 72 29 Jobbnummer 6824516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.