Socialsekreterare Vuxenenheten

Lysekils kommun / Socialsekreterarjobb / Lysekil
2022-05-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare Vuxenenheten" (publicerad 2022-07-21) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.



Är du vår nya kollega?

Vuxenenheten hanterar myndighetsutövning avseende bistånd för vuxna inom områden som missbruk/beroende, våld i nära och boendeinsatser.

Enheten består av fjorton utredande socialsekreterare och biståndshandläggare inom olika områden. Du blir en del av en engagerad och kompetent arbetsgrupp där vi arbetar nära varandra och är prestigelösa. Vi har möjlighet till internt metodstöd, extern processhandledning, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterväxling och flextid.

Publiceringsdatum
2022-05-27

Dina arbetsuppgifter
Som socialsekreterare på Vuxenenheten arbetar du med vuxna personer som av olika anledningar har behov av stöd från socialtjänsten utifrån områden som missbruk/beroende, våld i nära relationer eller boende. Du kommer ta emot ärenden, utreda behov enligt SoL och/eller LVM, bevilja insatser och följa upp dessa enligt gällande lagar och riktlinjer. Att samverka internt- och externt är en stor del av vårt arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller har annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.

Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning är en fördel men vi ger också dig den introduktion och det stöd du behöver för att utvecklas i yrket. Vi ser dig som en trygg och stabil kollega, du arbetar lösningsfokuserat, men är också lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samtidigt som du är flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. För oss är det av betydelse att du har god förmåga att arbeta såväl i grupp som självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetssystemet Combine.

Tjänsten kräver B-körkort.

Välkommen att söka tjänsten hos oss!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön enligt avtal, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lysekils kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/117".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen

Kontakt
Anna Saxarås
0523-613422

Jobbnummer
6688837

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: