Socialsekreterare Vuxenenheten - Hudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen - Administratörsjobb i Hudiksvall
Socialsekreterare Vuxenenheten
Hudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal
Visa alla jobb hos Hudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen i Hudiksvall

Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara
Bäst på att bli bättre!
Vi ger våra invånare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd.
Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för medborgarna.
Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund.
Inkluderande - Grunden för vårt arbete är människors lika värde, med allas möjlighet till delaktighet, i en tillåtande anda.
Pålitliga - Genom att vara tillgängliga och hålla det vi lovar skapar vi förtroende och trygghet hos dem vi möter.
Framåtanda och utveckling - Framtiden skapas av motiverade medarbetare som vill och vågar tänka nytt.
Individ- och familjeomsorgen består av bland annat enheter för att skydda barn och ungdomar som far illa, missbruksvård, försörjningsstöd, familjerätt och familjerådgivning.

Vuxenenheten består nu av sex socialsekreterare med myndighetsutövning, kommunens egna HVB-hem, öppenvårdsteam och beroendecentrum. Vi söker nu en socialsekreterare för myndighetsutövning. Det är en utökning av arbetsgruppen med anledning av att vi övertagit ansvaret för 18-20 åringar med beroendeproblematik samt att vi ska förstärka vårt arbete runt våld i nära relationer och hedersrelaterat våld.




Publiceringsdatum
2018-02-15

Arbetsuppgifter
På Vuxenenheten arbetar vi huvudsakligen med vuxna personer med en beroendeproblematik, ibland även med personer med andra psykosociala problem.
Arbetet innebär bl.a. utredningar, beslut och uppföljningar enligt SoL och LVM samt motivationsarbete och stöd. I de flesta ärenden krävs omfattande samverkan både intern och externt.
Arbetstiden är på dagtid men viss kvällstjänstgöring kan bli aktuell.



Kvalifikationer
Socionomexamen eller likvärdig utbildning. Du måste kunna arbeta självständigt men även ha god samarbetsförmåga och alltid ha ett professionellt förhållningssätt. Viktiga personliga förmågor och färdigheter som socialsekreterare är att vara flexibel, strukturerad, tydlig samt ha lätt för att uttrycka sig i tal och skrift. Utöver adekvat utbildning och erfarenhet läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Du bör också ha en personlig mognad samt ha förmåga att skapa förtroende och goda relationer. Körkort med körvana krävs.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida www.hudiksvall.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-12
Ange följande referens när du ansöker: A756418
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Ström camilla.strom@hudiksvall.se 0650-38371

Företag
Hudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen

Adress
Hudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen
Hudiksvall
82480 Hudiksvall

Kontorsadress
82480 Hudiksvall

Jobbnummer
3968218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen: