Socialsekreterare vid flyktingmottagningen
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Publiceringsdatum2017-08-22ArbetsuppgifterVill du vara med och påverka vår framtida flyktingmottagning?
Under 2017 har vi satsat på att förstärka vårt mottagande av vuxna flyktingar utifrån den ökade volymen av flyktingar med familjer som anvisas till Sveriges kommuner.
Nu ska en av våra flyktingsekreterare vara föräldraledig och vi behöver en vikarie för henne.
Då vår organisation är i en utvecklingsfas kommer du att tillsammans med övriga i arbetsgruppen vara aktiv i arbetet med att forma organisationen efter våra förutsättningar. Du behöver vara kreativ, flexibel och säker i din roll.
Arbetsuppgifterna inom flyktingmottagningen innebär att samverka och samordna mottagandet av nyanlända som bosätts enligt anvisningslag, såsom med Arbetsförmedlingen Bosättning/Migrationsverket, den lokala arbetsförmedlingen, boendesekreterare och Utbildningsförvaltningen. Att ansvara för handläggning av försörjningsstöd och vara mottagare för nyanlända som bosätter sig på egen hand och även anhöriga till ensamkommande barn.
Flyktingmottagningen består idag av 4 flyktingsekreterare och jobbcoach på 25% med placering på Arbetsmarknadsenheten. Vi har ett gott samarbete med Arbetsförmedlingen Etablering och uppbyggda verksamheter inom andra förvaltningar för vårt integrationsarbete.
KvalifikationerVi vill att du har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och gärna några års erfarenhet av självständigt integrations- och introduktionsarbete, kunskap om handläggning av försörjningsstöd i verksamhetssystemet Treserva. Du skall ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, ett helhetsperspektiv i dina beslut, är strukturerad och kan arbeta effektivt och självständigt.
Körkort är ett krav.
Personlig lämplighet är av största vikt.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningstiden.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2018-08-31 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-03
Ange följande referens när du ansöker: SAN 2017:41
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Ahlstedt 031 792 10 52
FöretagPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
AdressPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamla Kronvägen 34 43382 Partille
Jobbnummer 3654057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.