Socialsekreterare till vuxenenheten i Partille kommun, inriktning boende

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att överblicka. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt.

Enheten växer, våra ansvarsområden breddas och vi vill utveckla våra arbetssätt. Vuxenenheten arbetar med personer som är i behov av stödinsatser utifrån skadligt bruk/beroende av alkohol och/eller narkotika, bostadsanskaffning till vissa och vi ansvarar även för förvaltningens vräkningsförebyggande arbete och arbetet mot våld i nära relationer. Vi söker därför dig som vill arbeta som socialsekreterare med inriktning mot boende och vräkningsförebyggande arbete och som vill vara med och driva arbetet för att utveckla våra arbetssätt gentemot målgruppen. Du kommer att ingå i en positiv arbetsgrupp på totalt 16 personer som arbetar med målgruppen vuxna utifrån olika uppdrag. Vuxenenheten består av en myndighetsdel, ett boendeteam kopplat till ett stöd- och referensboende och som även arbetar uppsökande i det vräkningsförebyggande arbetet, en öppenvårdsmottagning samt ett team som arbetar med målgruppen samsjukliga. Tillsammans är vi en engagerad enhet med lång erfarenhet som tar del av varandras kompetenser och kunskaper. Din närmsta arbetsgrupp består av fem andra utredande socialsekreterare samt metodstödjare och enhetschef som leder och ger stöd i det dagliga arbetet. Vi är en liten arbetsgrupp där gemenskap och arbetsglädje får stort utrymme.

Publiceringsdatum
2023-10-10

Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare på vuxenenheten arbetar du med målgruppen vuxna som är i behov av stöd för att komma ut på den reguljära bostadsmarknaden och du arbetar aktivt för att förhindra avhysningar genom en nära samverkan med hyresvärdar och utförare av stödinsatser. Arbetsuppgifterna består av att utreda och fatta beslut om bostadsanskaffning, stödinsatser enligt SoL och arbeta vräkningsförebyggande. Arbetet är omväxlande och samverkan med både interna och externa samarbetspartners såsom utförare, hyresvärdar, kronofogdemyndigheten och sjukvård är en viktig del.

Som socialsekreterare på Social- och arbetsförvaltningen arbetar du som utredande handläggare nära utförarna. Vi utgår från brukarens behov och utformar tillsammans individuella och kreativa lösningar tillsammans med den enskilde. Som socialsekreterare får du ett spännande jobb med stor möjlighet till påverkan och att själv utforma dina arbetsdagar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen och tidigare erfarenhet av myndighetsutövande arbete riktat mot målgruppen och liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning riktat mot vuxenenhetens övriga målgrupp är meriterande, liksom erfarenhet av FREDA- och systemet Treserva. För att lyckas i uppdraget behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Som person är du trygg i dig själv, prestigelös och har en positiv människosyn. Du har ett engagemang för målgruppen och en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du kan planera, prioritera och driva dina egna ärenden självständigt samtidigt som du tar hjälp vid behov. Att tänka rätt insats i rätt tid och vara kostnadsmedveten är en självklar del av uppdraget. Personlig lämplighet är av stor vikt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/411".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Elin Forsén
031-7921357

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Senaste upphandlingen: Licenspartner

Jobbnummer
8179377

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: