Socialsekreterare till vuxenenheten
Hällefors kommun / Administratörsjobb / Hällefors
2018-07-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till vuxenenheten" (publicerad 2019-05-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Hällefors,
Filipstad,
Ljusnarsberg,
Nacka,
Nora eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hällefors kommun i Hällefors,
Örebro eller i
hela Sverige Hällefors kommun har ett fantastiskt läge i det natursköna Bergslagen, mellan storstad och landsbygd. Stockholm, Göteborg och Oslo når du på omkring tre timmar. Länshuvudstaden Örebro med expansiv internationell flygplats ligger inom en timmes bilresa.
Medarbetar- och ledaruppdraget i Hällefors kommun utgår från medborgar- och brukarperspektiv. I Hällefors kommun har vi ett förhållningssätt som utgår från delaktighet, förtroende, öppenhet och respekt för varandra och varandras uppgifter, funktioner och perspektiv.
Hällefors kommun är ett finskt förvaltningsområde. Här värdesätts finska språkkunskaper.
Vi söker en medarbetare till vår vuxengrupp. Individ- och familjeomsorgen i Hällefors som består av tre enheter, en Barn- och biståndsenhet, en Vuxenenhet och en enhet för mottagande av ensamkommande barn- och unga. Vi är små enheter med öppenhet och närhet till varandras kompetenser.
Publiceringsdatum2018-07-24Dina arbetsuppgifterSom socialsekreterare i vuxengruppen arbetar du med utredningar, bedömningar och beslut avseende ansökningar och anmälningar som rör vuxna samt verkställighet av insatser. I det övriga arbetet ingår även att arbeta förebyggande. Utredningsarbetet utgår från ASI och myndighetsutövningen dokumenteras i Viva IFO. Samarbete är ett nyckelbegrepp såväl inom enheten som med samarbetspartners utanför enheten.
Dina arbetsuppgifterSom Socialsekreterare inom vuxenenheten är ditt uppdrag att, med individen i centrum, genomföra kvalificerade utredningar, hantera ansökningar/anmälningar och följa upp beviljade insatser inom ramen för Socialtjänstlagen och LVM.
Du ansvarar och driver självständigt hela processen i dina ärenden. Ett viktigt led i ditt arbete är ett gott fokus på individen som innebär att du samverkar både med externa samarbetspartner inom hälso-och sjukvård, anhöriga och närstående samt interna samarbetspartners inom övrig kommunal förvaltning och övrig socialtjänst. Detta kräver en god kommunikativ förmåga och ett professionellt arbetssätt.
Kravprofil för detta jobbVi söker dig som är utbildad socionom. Du tycker socialt arbete är roligt och viktigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning. Som person agerar du lugnt i stressande lägen och kan sätta dig in i andra människors situation. Du har gott omdöme i arbetet och vill bidra i enhetens metodutveckling. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
Du arbetar självständigt och strukturerat genom att prioritera, organisera och planera ditt arbete väl. Du är lugn, flexibel och stabil samt har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbetssätt.
Arbetet kräver att du är väl förtrogen med socialtjänstlagen, LVM och myndighetsutövning. Vi förutsätter att du är en empatisk, trygg person med god personlig mognad, god samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du ska ha god förmåga till reflektion och analys samt uttrycka dig väl i både tal och skrift och god datavana.
Meriterande
Meriterande är erfarenhet av utredningsarbete i socialtjänsten, utbildning i MI, ASI, FREDA, HAP samt tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänsten i en mindre kommun.
Hos oss får du:
- Ingå i ett nära samarbete med ett team om 2 handläggare och 1 behandlingsassistent samt utredningsassistent.
- Extern handledning.
- Möjlighet att vara kontaktperson mot samverkansparter samt ingå i valfria arbetsgrupper på Individ- och familjeomsorgen.
- Stort eget ansvar med möjlighet att styra dina arbetstider inom ramen för vårt flextidsavtal.
- Stöd i handläggningen av en administrativ resurs.
- Goda möjligheter till fortbildning och kompetensutveckling.
- Friskvårdsbidrag.
Stor vikt fästes vid personlig lämplighet. Tjänsten tillträds snarast efter överenskommelse.
Ange löneanspråk i din ansökan.
Intervjuer kommer att kunna ske fortlöpande, så välkommen med din ansökan redan idag.
Fackliga kontaktpersoner nås genom växeln 0591-641 00.
Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag.
För mer information om kommunen, besök
www.hellefors.se och
www.flyttatillhallefors.seAnsökan tas endast emot via extern länk, ej via post eller e-post.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-29
Ange följande referens när du ansöker: OF-2018-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Gabriella Karo Eriksson 0591-643 21
FöretagHällefors kommun
AdressHällefors kommun
Sikforsvägen 7
71283 HÄLLEFORS
KontorsadressSikforsvägen 7
Jobbnummer 4261508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.