Socialsekreterare till Vuxenenheten

Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten / Administratörsjobb / Kungälv
2017-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Vuxenenheten" (publicerad 2018-10-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten i Kungälv

Sektorn Trygghet och Stöd är indelad i fem verksamhetsområden, bl a en samlad Myndighetsverksamhet där Vuxenenheten är en av enheterna. I denna sektor ingår det som fram till 1/3 2017 var sektorn Arbetsliv och stöd tillsammans med sektorn Vård och äldreomsorg.

Du erbjuds en trevlig och modern arbetsplats mitt i centrala Kungälv. Du har all tänkbar service, affärer och träningslokaler inpå knuten. Med täta och smidiga bussförbindelser till/från Göteborg och övriga kranskommuner blir det lätt att ta sig till och från jobbet.

En viktig byggsten i ett förändrat arbetssätt är kommunens nya Stadshus som har en kontorslösning som bygger på ett aktivitetsbaserat arbetssätt för att stärka effektiviteten och stödja kommunikation och samarbete. I det ingår också IT-lösningar som främjar ett papperslöst arbetssätt. I Kungälvs stadshus är allt samlat under samma tak. Det finns en närhet till andra enheter och närhet till chefer.

Kungälvs kommun erbjuder flexibel arbetstid, semesterväxling, rabatt på kollektivtrafiken, personalstöd genom SOS International samt friskvård som förmåner till sin personal.



Publiceringsdatum
2017-05-19

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som socialsekreterare på Vuxenenheten. Du kommer att arbeta med utredningar för vuxna utifrån anmälningar och ansökningar, samt uppföljning i ärenden med insatser och vård utifrån Socialtjänstlagen (SoL) samt Lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM). Vuxenenheten strävar efter att arbeta i enlighet med Nationella riktlinjerna för missbruks- och beroendevård. Den aktuella tjänsten avser handläggning för åldersgruppen 26 år och uppåt.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete med stora möjligheter att vara med och utveckla verksamheten. Du kommer till en stabil, engagerad och positiv arbetsgrupp där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara. All personal har extern processhandledning och intern metodhandledning i grupp och enskilt samt fortlöpande kompetensutveckling. Hos oss är arbetsmiljön stimulerande och utvecklande med rimlig arbetsbelastning/ärendemängd och förutsättningar att bedriva ett kvalitativt socialt arbete.

Som person trivs du i en självständig roll där du får chansen att använda din förmåga att fatta beslut och driva egna processer. Då arbetsuppgifterna innefattar samarbete med både interna och externa kontakter behöver vi dig som kan skapa goda samarbetsrelationer. Vi ser även att du har en välutvecklad kommunikativ förmåga, vilket innebär att du bland annat kan ge svåra besked på ett professionellt sätt. Med din förmåga att på ett strukturerat sätt planera och organisera ditt arbete ser vi att du skapar kvalité i verksamheten. Är du dessutom en person som vågar tänka nytt ser vi fram emot din ansökan!

I det dagliga operativa individarbetet har socialsekreterarna metodstöd och arbetsledning direkt av enhetschef samt 1:e socialsekreterare, vilka bägge har lång erfarenhet av myndighetsutövning för den aktuella målgruppen.



Kvalifikationer
Du har socionomexamen samt gärna erfarenhet av myndighetsutövning.
Du har kunskap kring den lagstiftning som råder; Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM). Utbildning i ASI (Addiction Severity Index) är önskvärt.
Därtill är en merit kunskap och erfarenhet av Lagen med särskilt stöd (LSS) och Lagen om vård av unga (LVU).
Du har god förmåga att samarbeta, arbeta flexibelt och självständigt och har lätt att utrycka dig i tal och skrift.
Vi förutsätter att du är intresserad av att på ett engagerat sätt delta i socialt utvecklingsarbete samt en öppenhet för nya sätt att arbeta på och att du vill verka i, och utveckla arbetssättet i vår aktivitetsbaserade kontorslösning.
Du har körkort.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-05
Ange följande referens när du ansöker: A686507
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Greger Andersson 0303-23 91 17

Företag
Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten

Adress
Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
3510396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten: