Socialsekreterare till utredningsgruppen Barn och Familj

Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
2018-04-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till utredningsgruppen Barn och Familj" (publicerad 2019-04-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Uppdragsavdelningen är socialförvaltningens myndighetsavdelning. Här är alla verksamheter samlade som ansvarar för myndighetsutövning och beställningar av insatser.
Barn och familj är indelade i tre enheter, mottag - utredning - placering.

Vi huserar på promenadavstånd från järnvägsstationen/centrum med härlig natur och hav runt knuten. Varbergs kommun har eget gym där du tränar gratis, friskvårdsbidrag och erbjuder semesterväxling samt rabatt på Hallandstrafikens årskort.




Publiceringsdatum
2018-04-23

Arbetsuppgifter
Var med och gör skillnad!

Vårt mål är att alla barn och unga i Varbergs kommun ska känna trygghet och växa upp under goda förhållanden. Vi drivs av att ständigt utvecklas och bli bättre på det vi gör och arbetar i år aktivt med barns delaktighet. Nu söker vi dig som vill ha roligt på jobbet och som vill göra nytta och skillnad tillsammans med oss.

Vad är det vi gör?

• Arbetar med barn, unga 0-20 år och deras familjer
• Utreder, med stöd av BBiC, enligt SoL och LVU
• Följer upp bistånd.

Vad erbjuder vi dig?

• En god introduktion
• Ett gott arbetsklimat med nära arbetsledning
• Erfarenhet och kompetens i arbetsgruppen
• Medhandläggarskap i alla utredningar
• Kontinuerlig extern handledning
• Långsiktig kompetenshöjning och läsdag varje månad
• Rätt förutsättningar både för nyutbildade och för erfarna som vill utvecklas och utmanas
• Bra IT-stöd och möjlighet att arbeta hemifrån




Kvalifikationer
Vad kräver vi av dig?
• Socionomexamen
• B-körkort
• Personlig lämplighet
• En vilja att bidra till vårt utvecklingsarbete


ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Sedan 2015 är Varbergskommun en RÖK-fri arbetsplats, vilket innebär att rökning inte är tillåten på arbetsplatsens område under arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande under rekryteringen.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: A776900
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Johansson 0340-888 91

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
4101753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen: