Socialsekreterare till Utredningsenheten, inriktning barn 0-12 å

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Vilka är vi?
Vi är en ambitiös arbetsgrupp som tillsammans håller på att bygga upp en ny socialtjänst i Flens kommun. Utredningsenheten för individ och familj består idag av ca 28 medarbetare fördelat på mottagning, utredare för barn, ungdom och vuxen, utredare för ensamkommande, utredare inom familjehemsvård samt placeringssamordnare. Arbetet på enheten leds av fyra gruppledare samt en enhetschef.

Publiceringsdatum
2017-10-23

Dina arbetsuppgifter
Tjänstens inriktning är barn 0-12 år. Som utredande socialsekreterare arbetar du främst med att genomföra utredningar samt följa upp insatser i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. Arbetsuppgifterna består dels av samtal med barn och deras föräldrar, samt handläggning och dokumentation. Tjänsten innebär samverkan med externa parter såsom intern öppenvård, skola, sjukvård, polis samt Barnahus.

Vi arbetar enligt BBIC och har i dagsläget Procapita som dokumentationssystem, Procapita kommer att ersättas av Pulsen Combine under 2017 & 2018. Vi har nyligen påbörjat en utbildningssatsning i Signs of Safety och vår målsättning är att samtliga medarbetare inom kort ska ha genomgått denna utbildning.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett spännande, meningsfullt och varierande arbete i en liten kommun med korta beslutsvägar. Hos oss får du ett nära arbetsledarstöd, extern handledning och goda möjligheter till utbildning. Vi är en relativt liten enhet och samarbetar över gränserna när det behövs. Detta innebär att du som medarbetare också har en möjlighet att få kunskap och erfarenhet om arbete inom områden som ligger utanför ditt ordinarie verksamhetsområde. Vi har ett hälsofrämjande fokus och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till viss fysisk aktivitet på arbetstid.

Vem söker vi?
Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges bästa socialtjänst. Du är utbildad socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning enligt Socialstyrelsens föreskrifter. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning samt utredningsarbete enligt SoL, LVU och/eller LVM är meriterande.
Du har god förmåga till både självständigt arbete som samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners. Arbetet som socialsekreterare kräver också god förmåga i att skapa relationer, kommunicera, att hantera svåra situationer likaså att vara strukturerad och tydlig. Ett lösningsfokuserat förhållnings- och arbetssätt är meriterande. Med tanke på arbetets karaktär av mellanmänskliga möten och byggande av relationer som grund för det sociala arbetet, kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Körkort för personbil erfordras.

Omfattning/Varaktighet
Tillsvidare 100%.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Hall, Enhetschef IoF charlotte.hall@flen.se 0157430460
Emma Bäck, sandra.ostling89@hotmail.co 0157-430463
Fackliga företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun
Sveavägen 1

Jobbnummer
3762541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: