Socialsekreterare till utredningsenheten inom Individ och familjeomsorgen
Ekerö kommun / Socialsekreterarjobb / Ekerö
2024-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till utredningsenheten inom Individ och familjeomsorgen" (publicerad 2024-11-20) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Ekerö,
Botkyrka,
Salem,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant - och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld - och vi ser fram emot din ansökan.
UTREDNINGSENHETEN BoU. Utredningsenheten BoU är en av fem enheter inom IFO och arbetar på uppdrag mot målgruppen 0-19 år. Vi arbetar med att utreda behov av skydd och stöd samt med att följa upp beviljade insatser. På enheten arbetar 7 socialsekreterare, en senior socialsekreterare och en enhetschef. De övriga enheterna inom IFO är: Mottagnings- och vuxenenheten, Placeringsenheten, Öppenvårdsenheten och Enheten för ekonomiskt bistånd.
Jobba i Ekerö kommun
Publiceringsdatum2024-08-29Dina arbetsuppgifterInom Individ och familjeomsorgen arbetar vi i små personalgrupper vilket ger dig närhet till både kollegor och chefer. Vi sitter tillsammans i gemensamma lokaler där medarbetare, stödfunktioner och chefer samarbetar över enhetsgränserna - det ger oss goda förutsättningar att hitta den bästa lösningen för våra medborgare och klienter. Hos oss arbetar vi prestigelöst och lär av varandra.
Vi söker nu en socialsekreterare till Utredningsenheten.
Det finns många fördelar med att arbeta på Utredningsenheten - både för erfarna socialsekreterare och nyutexaminerade. För de som inte har tidigare erfarenhet av arbete med utredningsarbetet finns en gedigen introduktionsplan som gås igenom tillsammans med senior socialsekreterare. Den seniora socialsekreteraren handlägger de första ärendena tillsammans med dig som nyanställd och säkerställer att du får en introduktion som passar dig.
På Utredningsenheten har vi möjlighet att jobba igenom ärenden i ett lugnt tempo och har tid att reflektera. Alla kollegor är måna om varandra och stöttar upp vid behov. Vi arbetar nästan uteslutande två och två och ser enheten som ett team.
I Ekerö kommun har vi, i jämförelse med andra kommuner, ett relativt lågt inflöde av ärenden vilket ger tid till både reflektion och utveckling. Vi söker hela tiden nya sätt att nå våra medborgare och utvecklas tillsammans med dem. Vi har en ordnad ekonomi vilket ger större möjligheter till goda lösningar för klient. Det ger oss också möjligheten att ta hand om våra medarbetare på ett bra sätt, vi erbjuder bland annat lediga klämdagar och halvdag före röd dag. Hos oss kan du också växla semesterersättning till fler semesterdagar.
Vi har goda möjligheter till flexibla arbetstider och möjlighet till hemarbete - hos oss får du som socialsekreterare stor möjlighet att lägga upp ditt arbete på ett sätt som passar dig.
Vårt kontor ligger centralt på Ekerö, bara 15 minuter med buss från Brommaplan eller 5 minuter från Jungfrusund (färja Ekeröleden). För dig som åker från Stockholm city går pendelbåt 89 från Klara Mälarstrand via Lilla Essingen och Ekensberg.
Vi arbetar med BBIC, MI och Signs of Safety. Vi erbjuder dig utbildning i de metoder vi använder och arbetar aktivt med handledning.
Hos oss finns det goda karriärmöjligheter för den som vill växa och utvecklas i sin yrkesroll!
KvalifikationerFör att du ska lyckas med uppdraget ska du:
• ha en socionomexamen
• ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• vara analytisk, strukturerad, ha en god administrativ förmåga samt gott ordningssinne.
• Ha mod, kraft, engagemang samt en vilja att vara med och göra skillnad för barn och unga.
B-körkort är inget krav men är önskvärt uitfrån att kommunen till stor del består av landsbygd och kollektivtrafiken inte är så väl utbyggd.
För att trivas hos oss är du engagerad, genuint intresserad av att möta och förstå människor och nyfiken på att lära nytt och att utvecklas. Vi ser gärna att du är med och bidrar till att vi tillsammans har roligt på jobbet.
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Så tar du dig till Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun - där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Månadslön.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ekerö kommun (org.nr 212000-0050),
http://www.ekero.se/ Kontakt T.F. Enhetschef
Annika Agnekil
08-124 570 52 Jobbnummer 8867398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.