Socialsekreterare till Utredningsenheten Barn

Ronneby kommun, Myndighetskontor / Administratörsjobb / Ronneby
2015-11-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Utredningsenheten Barn" (publicerad 2016-08-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Myndighetskontor i Ronneby

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har drygt 28 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?

Socialförvaltningen omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg för personer med funktionsnedsättningar och omfattar tre verksamheter, Stöd, service och omsorg, Råd och Stöd samt Myndighetskontoret.
Myndighetskontoret ansvarar för all myndighetsutövning inom förvaltningen.

Utredningsenheten Barn handlägger alla inkomna anmälningar och ansökningar gällande barn som misstänks fara illa, utreder barns behov och följer upp beviljade insatser.
Enheten leds av en enhetschef och består idag av en teamledare och 8 socialsekreterare.
Vi är en positiv arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att utveckla verksamheten.

Publiceringsdatum
2015-11-27

Arbetsuppgifter
Då vår enhet kommer att utökas med två socialsekreterare till så söker vi nya kollegor som tillsammans med oss kommer att arbeta med förhandsbedömningar och utredningar enligt SoL och LVU för barn och ungdomar. Du kommer även att arbeta med att följa upp de öppenvårdsinsatser som genomförs av kommunens egen öppenvård.

Som anställd i Utredningsenheten Barn erbjuder vi dig:
• Daglig handledning och stöd i utredningsarbetet av en teamledare
• En erfaren socialsekreterare som mentor
• Extern handledning
• Utbildning i BBIC
• Utbildning i Barnsamtal
• En timmes friskvård per vecka under arbetstid

Kvalifikationer
Socionomexamen
Körkort Vi söker två positiva medarbetare med god förmåga att samarbeta såväl med de familjer vi möter som med kollegor och andra myndigheter.
Du ska ha god förmåga att uttrycka dig väl och lättförståeligt i både tal och skrift.
Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten är meriterande.

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-11 Tillträde efter överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-03
Ange följande referens när du ansöker: A522051
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Stahre, Enhetschef 0457-618238 emma.stahre@ronneby.se
Göran Fridh, Verksamhetschef 0457 - 618 122 goran.fridh@ronneby.se

Facklig kontakt
Tina Blomqvist Vision 0733-17 00 02
Louise Sandén SSR, Socialsekreterare 0457 - 618660 louise.sanden@ronneby.se

Företag
Ronneby kommun, Myndighetskontor

Adress
Ronneby kommun, Myndighetskontor
Karlshamnsvägen 4
37280 RONNEBY

Kontorsadress
37280 Ronneby

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2549410

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun, Myndighetskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun, Myndighetskontor: