Socialsekreterare till Ungdomsenheten

Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och har cirka 250 medarbetare. Verksamheten är organiserad i fem verksamhetsområden; Barn och familj myndighet, Barn och familj stöd och behandling, Ekonomiskt bistånd, Ensamkommande barn, Vuxenverksamhet samt en administrativ enhet. Vårt förvaltningskontor finns centralt i Hässleholm med direkt närhet till både tåg- och bussförbindelser.

Till vår ungdomsenhet inom Barn och Familj Myndighet söker vi en socialsekreterare för en tillsvidareanställning på heltid. Vi erbjuder dig ett utmanande och stimulerande arbete i positiv och omtänksam grupp. Du får extern handledning och kompetensutveckling samt kommunens friskvårdsbidrag. För introduktion i arbetet kommer du utöver arbetsledning få stöd och support av vår utbildare/mentor och av en fadder i din arbetsgrupp.

Arbetsuppgifter:
I en liten arbetsgrupp bestående av sju kollegor kommer du arbeta med utredningar, enligt SOL och LVU, samt uppföljning av öppenvårdsinsatser och institutionsplaceringar till barn och ungdomar mellan cirka 11-17 år. Vi sätter barn och ungdomar i centrum och arbetar för ett nära samarbete med familjen, ofta tillsammans med andra samarbetspartners i barnets nätverk. Vi erbjuder dig ett utmanande och stimulerande arbete på en positiv och omtänksam arbetsplats.

Publiceringsdatum
2017-06-29

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom. Du ska helst ha erfarenhet av myndighetsarbete med barn och unga inom socialtjänsten, men är du nyutexaminerad finns stöd att få under upplärningsfasen. Du bör vara kreativ, nyfiken och vara intresserad av att delta i vårt utvecklingsarbete. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta med BBIC, god datorvana och administrativ förmåga. Vi värdesätter att du är utåtriktad och förutsätter att du har en god samarbetsförmåga, då arbetet innehåller många kontakter. Du måste ha förmåga att självständigt lägga upp och ansvara för dina arbetsuppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet innebär en del resor inom kommunen så körkort är ett krav. Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan ske.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta enhetschef Kickan Olsson, 0451-267461 under vecka 27 och vecka 33. Under veckorna 27-29 kontaktar du enhetschef Elisabeth Berg, 0451-268721. Fackliga representanter nås via kommunens växel 0451-26 70 00.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervjuer efterhand, så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är den 15 augusti.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-15
Ange följande referens när du ansöker: Soc 52/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Kickan Olsson 0451-267461
Vikarierande enhetschef Elisabeth Berg 0451-268721

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Box 174
28122 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Socialförvaltningen

Jobbnummer
3581887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: