Socialsekreterare till Socialkontor ekonomi

Västerås kommun / Socialsekreterarjobb / Västerås
2020-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Socialkontor ekonomi" (publicerad 2021-01-13) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Vill du vara med och arbeta med socialt förändringsarbete på ett lösningsfokuserat sätt? Nu söker vi på Socialkontor ekonomi nya kollegor. Kanske är du den vi söker?
Individ och Familjeförvaltningen (IFF) ansvarar för myndighetsutövning inom det sociala området. Socialkontor ekonomi är en av enheterna inom IFF och består av chefer och medarbetare som trivs tillsammans och är stolta över den kunskap och engagemang som finns hos oss. Vi vet att olikheter bland oss berikar och detta skapar en härlig arbetsplats där vi känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas. Det är viktigt för oss att du som är ny i arbetet får det stöd du behöver. Vi erbjuder därför ett omsorgsfullt framtaget introduktionsprogram och du får utbildning i lösningsfokus.

Följ gärna Individ- och familjeförvaltningen på Instagram: https://www.instagram.com/iffvasteras/


Publiceringsdatum
2020-03-20

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att tillsammans med den enskilde hitta lösningar som stärker hans eller hennes resurser och möjligheter till egen försörjning. I arbetsuppgifterna ingår att utifrån den enskildes egna förutsättningar utreda, bedöma och fatta beslut om ekonomiskt bistånd.
Personliga besök är den viktigaste grundstenen i vårt arbete. Dessa möten ger förutsättningar till en rättsäker myndighetsutövning eftersom vi lyssnar och är nyfikna på människan vi möter.


Kvalifikationer
Du har socionomexamen alternativt annan beteendevetenskaplig examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha kunskap i socialtjänstens lagstiftningar och det är meriterande om du har kunskap om lösningsfokuserat arbetssätt. Har du tidigare erfarenhet av försörjningsstöd och av arbete inom socialtjänsten eller annan myndighetsutövning ser vi det som ett stort plus.

Som person är du trygg och stabil och har förmåga att möta människor i deras unika livssituation. Dina starka sidor är också att du samarbetar bra med andra och att du alltid är lyhörd och tydlig i din kommunikation.

Är du nyfiken på oss och vill veta mer? Kanske till och med göra ett kortare besök för att se vår arbetsplats?
Hör i så fall av dig till någon av kontaktpersonerna nedan så ordnar vi detta.

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt välfärdsuppdrag. För oss innebär det respekt och omtanke för de människor vi möter oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Vi vill också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 1 tillsvidareanställning och 3 allmän visstidsanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Västerås kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/00165".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västerås kommun (org.nr 212000-2080)

Arbetsplats
Västerås stad, Individ- och familjeförvaltningen

Jobbnummer
5159762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås kommun: