Socialsekreterare till Resursgruppen
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
2019-01-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Resursgruppen" (publicerad 2022-08-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Att arbeta inom Falu kommuns socialförvaltning innebär att du får möjlighet att engagera dig i dem som behöver ditt stöd allra mest. Du hjälper människor att åstadkomma förändringar i sina liv. Du påverkar och gör skillnad.
Socialförvaltningen är organiserad i tre sektioner, LSS- Vuxen- och Barn & Familjesektionen. Resursgruppen tillhör Barn & Familjesektionen. Våra kollegor på B&F utreder barns behov och ger sedan resursgruppen i uppdrag att hitta uppdragstagare, det vill säga att rekrytera kontaktpersoner, kontaktfamiljer, familjehem eller andra former av placeringsalternativ till de barn och ungdomar som har behov av stöd.
Resursgruppens familjehemssekreterare handleder, utbildar (en särskild utbildning för familjehem) och ger sedan stöd till alla dessa uppdragstagare. Arbetet är på många sätt omväxlande och utmanande och ställer krav på god samarbetsförmåga, ett intresse av att möta människor samtidigt som man behöver vara en god administratör. Inom givna ramar har resursgruppen alla möjligheter att utveckla arbetet och att rekrytera uppdragstagare är en stor utmaning.
Vi ser fram emot att få en ny kollega som vill dela denna utmaning med oss!
Publiceringsdatum2019-01-09Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter är rekrytering, handledning och stöd till uppdragstagare, alltså gentemot kontaktpersoner, kontaktfamiljer och familjehem. Det innebär många kontakter med uppdragstagare per telefon eller vid personliga besök på socialförvaltningen eller i uppdragstagarens hem.
Uppdragstagare finns i Falu kommun men även utanför vår kommun vilket innebär en del resor. Arbetsgruppen består av en gruppledare samt fem familjehemssekreterare med lite olika bakgrund och erfarenhet. Vi arbetar enskilt eller tillsammans. Resursgruppens arbete är ett varierande och utvecklande socialt arbete. Det är mycket stimulerande att träffa så många fantastiska och engagerade personer som vill göra en insats för andra människor som behöver stöd.
Arbetsgruppen får regelbunden handledning och vi har flexibel arbetstid.
Tillräckliga kvalifikationer
• Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren prövar likvärdig.
• Erfarenhet av rekryteringsarbete och handledning
• B-körkort
Dina personliga egenskaperSom person vill vi att du
• har god samarbetsförmåga.
• är utåtriktad och relationsskapande.
• har en förmåga att arbeta strukturerat.
Det är meriterande om du har...
• Utbildning i handledning, BBIC och/eller Signs & Saftey
• Erfarenhet av arbete med uppdragstagare eller med barn och ungdomar
Anställningsvillkor
Vikariat på heltid from 2019-02-04 -- 2020-07-31.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
Socialförvaltningens värdegrund
"Ibland regnar det och då behöver vi skydd av ett paraply. Men så kommer solen fram igen och då klarar vi oss utan paraply."
Så ska vi på socialförvaltningen arbeta - som ett paraply.
Vi finns här när faluborna behöver oss. Vi bemöter dem lika respektfullt som vi bemöter varandra. Vi utgår från människors lika värde och ett respektfullt bemötande. Vi inser vikten av allas delaktighet, vilket syns i vårt engagemang. Vi har alltid barnens bästa i fokus.
Upplysningar
Enhetschef Lena Lundh Pettersson, tel 023-82466
Fackliga företrädare
SSR, Jan Nyberg, tel 023-82167
Vision, Christina Johansson, tel 023-82110
Kontaktinformation
Lena Margareta Lundh Pettersson, Enhetschef,
LLU01@falun.seArbetsplats
Slaggatan 3
79171 Falun
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-23
Ange följande referens när du ansöker: 3972652979
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Margareta Lundh Pettersson
LLU01@falun.seFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
Falu kommun
79183 Falun
KontorsadressSlaggatan 3, 79171 Falun
Jobbnummer 4545820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.