Socialsekreterare till öppenvårdsteamet

Södertälje kommun, Öppenvårdsenheten / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Öppenvårdsenheten i Södertälje

Södertälje är på väg att bli en internationell huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar – men också en fantastisk möjlighet.
Södertälje har 80 000 invånare som har tillgång till ett varierat boende både i stadsmiljö och nära naturen. Bostäder i vattennära lägen är en del i vår långsiktiga strategi.
Södertälje – den kreativa kommunen

Publiceringsdatum
2008-08-07

Arbetsuppgifter
Vuxenheten missbruk är organiserade i en myndighetsdel, ett öppenvårdsteam samt boendedel/boendekedja. Vi erbjuder vård och behandling för personer från 20 år med missbruk- eller beroendeproblematik.
Myndighetsdelen är lokaliserad centralt och på två olika adresser i Södertälje, dels med öppenvårdsteamets behandlingspersonal på Bergviksgatan, dels med beroendecentrums sjuksköterskor och läkare på Vegagatan.
Vi erbjuder en mycket trivsam och dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till kompetensutveckling. Också extern handledning, friskvårdstimme alt. friskvårdspeng samt årsarbetstid ingår.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan och ring gärna om du har frågor om tjänsten.
Som socialsekreterare på öppenvårdsteamet kommer du att i tätt samarbete med alkohol- och drogterapeuter, boendestödjare, uppsökare, sysselsättningssamordnare samt beroendecentrums personal genomföra bedömningar, ansvara för utredningar och fatta beslut om lämpliga insatser enligt SoL och LVM. Teamet har ett samlat ansvar för att utrednings- och behandlingsinsatserna blir det bästa för klienten. Alla utredningar och uppföljningar görs med hjälp av ASI, och vi använder datasystemet ProCapita. Alla yrkeskategorier är också utbildade i MI, vilket är det förhållningssätt vi förväntar oss att du har. Ett nära samarbete med andra vårdgivare och myndigheter är också en av hörnstenarna i vårt arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller har motsvarande högskoleutbildning samt erfarenhet och kunskap av arbete med vuxna missbrukare. Du arbetar efter vetenskap och beprövad erfarenhet, är engagerad och stabil, har god samarbetsförmåga och lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Har du utbildning i ASI och MI är det en fördel. En stor del av arbetet är förlagt utanför kontoret varmed körkortsinnehav är nödvändigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Södertälje kommun eftersträvar mångfald på arbetsplatserna varför vi önskar sökande med olika etnisk bakgrund, kön och ålder.

Arbetstider och omfattning
Vikariat, tillträde: Efter ö k - 2010-08-31

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: 100%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-21
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar.
Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Södertälje kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga Jobb.
Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Ange följande referens när du ansöker: 132962
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Charlotta Lindberg, 08-550 216 41

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-550 210 00

Företag
Södertälje kommun, Öppenvårdsenheten

Adress
Södertälje kommun, Öppenvårdsenheten
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
281694

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Öppenvårdsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Öppenvårdsenheten: