Socialsekreterare till nystartad enhet för ensamkommande barn

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Vi söker energifyllda socialsekreterare till vår nystartade enhet för ensamkommande barn

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som hela tiden vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens. Detta vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. Socialförvaltningen i Falun är organiserad i tre sektioner; Barn- och familj, LSS- samt Vuxensektionen. Övergripande finns en stab som delvis är organiserad i en administrativ enhet och delvis direkt underställd förvaltningschef. Förvaltningens budget är drygt en halv miljard med ca. 650 medarbetare.

Barn och familjesektionen består av åtta enheter med en mottagningsenhet, Barn och ungdomsenheterna 1, 2 och 3, Resursenhet, Familjerättsenhet, öppenvårdsenheten Dialogen, BUBO som är kommunens eget HVB samt den nystartade enheten för ensamkommande barn. Som socialsekreterare i enheten för ensamkommande barn arbetar du i ett team om fyra socialsekreterare och en operativ enhetschef där du bidrar till att skapa ett tryggt och säkert bemötande, handläggning och omhändertagande av de ensamkommande barn som kommer till Falu kommun.

Anställningsvillkor

Befattningen är en visstidsanställning på heltid i minst 6 månader med möjlighet till förlängning. Tillträde från 1 september.

Publiceringsdatum
2015-04-29

Dina arbetsuppgifter
Enheten för ensamkommande barn ansvarar handläggning av ärenden enligt SoL och LVU för utredning och placering av ensamkommande barns behov enligt BBIC, uppföljning av stödinsatser och samverkan med de myndigheter och samverkanspartners som finns runt målgruppen; migrationsverket, överförmyndarmyndigheten, gode män, särskilt förordnande vårdnadshavare, familjehem, HVB-hem, skola, barn- och ungdomspsykiatri, habilitering m fl. En central samarbetspartner är kommunens arbetsmarknads- och integrationsenhet som är huvudman för boende för ensamkommande barn, Kombo.

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)

Socionomexamen eller beteendevetenskaplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi söker personer som är energiska, uthålliga, tydliga, strukturerade med en väl utvecklad personlig mognad.

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet av arbete inom yrket och i synnerhet erfarenhet av målgruppen
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Utbildning inom BBIC och Signs of Saftey
• B-körkort

Övrig information
I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

Arbetsgivaren kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret.

Upplysningar

Enhetschef Irene Persson, tel: 023-821 66

Rekryterare Andreas Pernhall, tel: 023-820 98

Fackliga företrädare

Jan Nyberg, SSR, 023-821 67

Christina Johansson, Vision, 023-821 10

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 Falun

Kontorsadress
Falu kommun

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2272601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: