Socialsekreterare till Navigatorcenter

Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltninge / Socialsekreterarjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltninge i Kristinehamn

Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du arbetar i? Då är du välkommen att söka tjänsten som socialsekreterare till Navigatorcenter!

Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Vår kärnverksamhet är att ge stöd och insatser så att människor når ett självständigt liv och egen försörjning.

Vår förvaltning genomgår en stor förändringsresa där vi nu utvecklas mot en processtyrd organisation med ett processorienterat arbetssätt. I vårt nya arbetssätt vill vi på allvar sätta individens behov i centrum och utforma stöd och insatser utifrån dessa behov, för att individen så snabbt som möjligt ska nå målet om ett självständigt liv och egen försörjning. Att arbeta över gränserna såväl internt som externt ser vi som en självklarhet och vi vill att förvaltningen ska vara en arbetsplats som genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet.

Förvaltningen består av tre processer; Trygga barn i trygga familjer, Egen försörjning och Ett tryggt och hälsosamt liv. Utöver processerna är vi i uppstarten av det vi kallar för Navigatorcenter, som ska fungera som en väg in till förvaltningens samtliga verksamheter. Till stöd för förvaltningen och dess ledning finns en stab bestående av stabschef, nämndsekreterare, utvecklingsledare, projektledare samt SAS (socialt ansvarig samordnare).

Till Navigatorcenter söker vi nu en kollega till teamet mottag/Jour för barn och unga.


Publiceringsdatum
2022-08-29

Arbetsuppgifter
I Navigatorcenter kommer du att arbeta med myndighetsutövning gällande barn 0-18 år och deras familjer. Teamet består idag av fyra medarbetare och de främsta arbetsuppgifterna är att ta emot ansökningar och anmälningar samt genomföra förhandsbedömningar. Vi handlägger enligt BBIC och du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för den jourverksamhet som förvaltningen har dagtid för anmälningar och ansökningar gällande barn och unga.

Din samverkan med andra externa instanser, så som skola, hälso- och sjukvård, barn- och ungdomspsykiatrin, polis m.m. kommer vara mycket viktig. Men du kommer också att ha närheten till kollegor inom förvaltningen och Navigatorcenter så som vuxenhandläggare, handläggare för ekonomiskt bistånd, integration, skola och arbetsmarknad, där vi stöttar upp varandra när akuta situationer uppstår. Målet är att ha ett nära samarbete där parallella insatser i samverkan leder till bättre service och delaktighet för våra medborgare och skapar en bättre arbetsmiljö får våra medarbetare.


Kvalifikationer
Du som vill bli vår nya kollega har en socionomexamen. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av den sociala barn- och ungdomsvården och av att jobba enligt BBIC.

För att du på bästa sätt ska känna att du passar in i Navigatorcenter är det viktigt att du har en god förmåga att arbeta självständigt. Du kommer att ha stor möjlighet att själv planera ditt arbete och det är därför viktigt att du har god förmåga till struktur och ordning och inte minst är ansvarstagande. Du behöver också vara bekväm med att fatta självständiga beslut utifrån gällande lagstiftning.

Samtidigt är det viktigt för oss att du är en hjälpsam kollega som gillar lagarbete och att du vill och kan bidra till den kollegiala gemenskapen. Vidare så behöver du även ha en god förmåga att uttrycka dig i såväl skrift som tal, vara flexibel och effektiv och snabbt kunna ställa om när dagen inte blir som det var tänkt.

Din erfarenhet är viktig för oss men också viljan att utveckla verksamheten vi nu bygger om så därför kommer vi att läggas stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltninge

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1142079".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)

Arbetsplats
Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Emelie Hult Norgren
0550-885 98

Jobbnummer
6925471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltninge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Arbete, kompetens och välfärdsförvaltninge: