Socialsekreterare till Nacka kommun

Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

I Nacka bor närmare 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning. Kommunens uppdrag är att leverera välfärdstjänster av hög kvalitet till Nackaborna och att utveckla territoriet Nacka för nuvarande och nästa generation. Nacka kommun ska vara bäst på att vara kommun.

Arbetsplatsen

Nacka växer och vi vill skapa de bästa förutsättningar för våra medborgare. Vi vill att det ska vara lätt att göra rätt samt att det ska vara enkelt att kontakta kommunen och få hjälp med sitt ärende. Därför arbetar kontaktcenter som en första väg in för medborgare som vill ta kontakt med olika verksamheter. Vi har därför i kontaktcenter ett team med tre socialsekreterare som tillsammans med de som arbetar i receptionen främst arbetar med att hantera de frågor från medborgarna som rör ekonomiskt bistånd och råd och stöd på vägen mot egen försörjning. De har även ett nära samarbete med arbets-och företagsenhetens utredningsteam och team unga, arbete och hälsa. Vill du vara med oss i detta spännande arbete?

Publiceringsdatum
2015-10-29

Dina arbetsuppgifter
Som socialsekreterare i detta team är ditt arbete viktigt då du kommer ha den första kontakten med de som kontaktar kommunen gällande ekonomiskt bistånd för första gången. Denna kontakt kan ske via telefon eller fysiskt besök. I arbetsuppgifterna ingår också handläggning och beslutsfattande av olika akuta ansökningar och bistånd för personer som väntar inkomst inom kort. I detta arbete är det centralt att samarbeta internt inom kommunen och externt med andra för klienten viktiga personer och myndigheter. Processen och utveckling av detta team är i en utvecklingsfas där du om du är rätt person kommer att få stora möjligheter att påverka hur arbetet kommer att vara utformat i framtiden. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar även att vara ute i receptionen för att möta medborgarna.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med ekonomiskt bistånd eller liknade. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och ha god IT-vana. Behärskar du fler språk är det meriterande. Arbete med service, kunskap om Nacka kommun och erfarenhet från kommunal verksamhet är en merit.

Vi tror att du som person brinner för att ge god service och hjälpa andra, du trivs i en miljö där mycket pågår och där det är ett högt tempo. Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team. Du är en positiv, öppensinnad person som är trygg i dig själv. Som person är du lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Gott bemötande och empati för människor i svåra situationer är en självklarhet för dig liksom god samarbetsförmåga. Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling på arbetsplatsen med målet att hela tiden ge den bästa tänkbara servicen till medborgarna.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med många kontakter i en utvecklingsoriente rad miljö!

Arbetstid och varaktighet
Heltid, tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning.

Tillträde
Omg eller efter överenskommelse.

Så ansöker du
Ansökan sker endast via rekryteringsverktyget Reachmee. Välkommen att registrera din ansökan med CV och personligt brev senast den 19 november 2015. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningsperiodens slut.

Kontaktperson för detta jobb
Ingrid Mohlin, enhetschef för Kontaktcenter, 070-431 95 70, ingrid.mohlin@nacka.se

Anders Larsson, biträdande enhetschef, 08-718 92 36

Susanne Bohman, koordinator receptionen, 08-718 95 52

Gunilla Ehrler, mottagningsgruppen, 087189563 eller mottagningsgruppen@nacka.se

Fackliga företrädare

Yvette Forsmark, Vison, 08-718 91 68

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2503714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: