Socialsekreterare till Myndighet äldre
Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre i Lerum Myndighet äldre tillhör verksamhetsområdet Myndighet inom Sektor stöd och omsorg. Vår arbetsplats finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation och med närhet till butiker och restauranger.
Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Till stöd i arbetet finns två förste socialsekreterare och en enhetschef.
Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Stämningen i arbetsgruppen är god och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet.
Publiceringsdatum2023-12-18ArbetsuppgifterVi söker nu en ny kollega som ska arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år. Ditt uppdrag som socialsekreterare är att informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom- som utanför vår egen organisation.
KvalifikationerVi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.
Vi ser att du som söker är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande och B-körkort är ett krav.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C168152".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lerums kommun (org.nr 212000-1447)
Arbetsplats Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre
Kontakt Enhetschef
Ida Pettersson
ida.pettersson2@lerum.se 0302-52 20 99 Jobbnummer 8334499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.