Socialsekreterare till Mottagningen

Helsingborgs kommun / Socialsekreterarjobb / Helsingborg
2020-07-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Mottagningen" (publicerad 2024-11-06) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden: Vuxen, Barn/Unga och Familj och Gemensamma Resurser. Mottagningen tillhör verksamhetsområdet Gemensamma resurser.

I enheten som Mottagningen tillhör finns även Familjevåld, Barnahus, Socialjour och Mobila Teamet. På Mottagningen arbetar ca 15 medarbetare som första instans på Socialförvaltningen. Nu söker vi en ny kollega till rollen som socialsekreterare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2020-07-17

Dina arbetsuppgifter
Mottagningsenheten är första instansen på Socialförvaltningen och vi har som huvuduppgift att ta emot ansökningar, anmälningar, göra risk- och säkerhetsbedömningar, samt att ge råd och stöd vid behov i barn-, ungdom- och vuxenfrågor. I akuta ärenden förekommer även att vi utför bedömningar om placeringar enligt SOL och LVU.

Kvalifikationer
För att vara med och bidra till att vi blir ännu bättre är vi övertygade om att du har:
* socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
* minst 2 års erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst/IFO
* god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
* körkort och kör bil

Vidare som person har du:
* servicekänsla, vilket innebär att du ser möjligheter och har modet att agera när situationen kräver det
* modet och viljan att prova olika arbetssätt som är anpassad efter de vi finns till för
* förmågan att kunna samarbeta med andra såväl som att arbeta individuellt
* förmågan att vara lyhörd, engagerad och öppen för kreativa lösningar
* ett ordningssinne som bidra till struktur i såväl ditt arbete som i din arbetsgrupp. Därefter har du förmågan att uppnå mål och resultat
* förmågan att tänka och arbeta systemteoretiskt


Utöver det är det meriterande om du har:
• erfarenhet av mottagningsarbete
• MI utbildning
* utbildning inom risk och skydd t.ex. signs of safety.

Övrig information
Sista dag att ansöka är 16:e augusti

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Helsingborgs kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Jobbnummer
5298684

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: