Socialsekreterare till mottagning vuxen

Västerås stad, Individ- och familjeförvaltningen / Administratörsjobb / Västerås
2018-06-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till mottagning vuxen" (publicerad 2019-05-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad, Individ- och familjeförvaltningen i Västerås

Tycker du det är kul med utmaningar och vill vara med i uppstarten av någonting nytt? Då kanske vi har ett jobb för dig! Mottagning vuxen söker nya medarbetare till hösten. Läs vidare i vår annons så berättar vi mer. Kanske är du den vi söker?

Inom kort öppnar vi en ny mottagning som kommer tillhöra individ och familjeförvaltningen. Inför uppstarten söker vi nya medarbetare. Mottagning vuxen har sin placering på Bostadssociala enheten men kommer att arbeta tätt tillsammans med Enheten för vuxna med missbruk. Detta innebär ett nära samarbete med olika enheter och aktörer.

Det unika med denna tjänst är att du får stora möjligheter att påverka, utveckla och utforma vår mottagning. Ni är tre kollegor som tillsammans stöttar och hjälper varandra. Som socialsekreterare hos oss får du möjlighet att använda din kompetens inom socialt arbete och utveckla den vidare. Det är du som är västeråsarens första möte med individen och familjen. I Västerås stad värnar vi om våra möten med andra och vi försöker alltid bidra med "bästa möjliga möte". Det är viktigt för oss att visa respekt och lyhördhet. Håller du med?



Publiceringsdatum
2018-06-25

Arbetsuppgifter
I mottagningsteamet arbetar du tillsammans med tre kollegor. Ni ansvarar för alla nyinkomna ärenden (dock inte ekonomiskt bistånd). Arbetet består av att göra förhandsbedömningar efter inkomna anmälningar om oro för vuxna. Utifrån anmälan gör du även LVM bedömningar. Du tar emot ansökningar om stöd och hjälp (bostadssociala ärenden och missbruk). En del av tjänsten handlar om att ge information, råd och stöd till enskilda samt vägledning till våra samverkanspartners. I arbetet samverkar du med andra myndigheter, som exempelvis hälso- och sjukvård, förskolor och skolor samt med civilsamhället i stort. Vid behov initierar du och verkställer akuta insatser tillsammans med dina kollegor. Eftersom mottagningen är nystartad får du möjlighet att vara med och utforma och utvecklas mottgagningen.

Hos oss är vi är måna om att du får rätt förutsättningar för att komma in i din yrkesroll. Beroende på din kunskap och erfarenhet får du möjlighet till introduktion, mentorskap, handledning och kompetensutveckling. Som anställd får du även förmåner som bland annat friskvårdsbidrag. I rollen är det viktigt att du har intresse för samhällsfrågor och att du motiveras av variation och ständigt lärande. Hos oss värnar vi om varandras arbetsmiljö och vi tycker det är viktigt att mötas i dialog och tillsammans bidra till en god sammanhållning på enheten.



Kvalifikationer
Vi tror att du som söker det här jobbet har intresse av att göra skillnad för andra. Du är socionom eller beteendevetare som har läst socialrätt. Om du har annan utbildningsbakgrund men har många års aktuell erfarenhet av arbetet kan det vara intressant för oss ändå, beskriv gärna tydligt vad du har gjort i din ansökan. Vi ser det som meriterande om du har läst MI, lösningsfokus eller kanske systemteori.

Du har goda kunskaper i svenska. Det är viktigt eftersom du ska hålla och förstå många olika typer av samtal. Du ska på ett rättsäkert sätt föra dokumentation i arbetet, kunskaper i dokumentationssystem är därför meriterande. Du har kunskap i socialtjänstens lagstiftningar, så som SOL, LVM, FörvL och OSL och du har med fördel tillämpat detta i myndighetsutövning. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av målgrupperna vi möter, exempelvis missbruksproblematik, kriminalitet, psykisk ohälsa, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och/eller flyktingfrågor.

Du trivs i samarbete med andra och drivs av utmaningar. Du bidrar med "bästa möjliga möte" och är flexibel i ditt sätt att arbeta. Är du rätt person för tjänsten? Det hoppas vi! Varmt välkommen med din ansökan.


ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte". Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.

Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Läs mer om oss som arbetsgivare och våra olika yrken: www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-15
Ange följande referens när du ansöker: 2018/00475
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Karin Klingvall Thilén 021-39 13 72
Enhetschef Agneta Nilsson 021-39 14 13

Företag
Västerås stad, Individ- och familjeförvaltningen

Adress
Västerås stad, Individ- och familjeförvaltningen
Västerås
72187 VÄSTERÅS

Kontorsadress
72187

Jobbnummer
4221441

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad, Individ- och familjeförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad, Individ- och familjeförvaltningen: