Socialsekreterare till integrationsenheten

Årjängs kommun, Stöd och omsorg / Socialsekreterarjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Årjäng, Eda, Arvika, Bengtsfors, Åmål eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Årjängs kommun, Stöd och omsorg i Årjäng

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.

Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng


Publiceringsdatum
2020-02-28

Arbetsuppgifter
Integrationsenheten har nu behov av att rekrytera en socialsekreterare med inriktning mot integration och försörjningsstöd. Tjänsten innefattar arbetsuppgifter som utreda, myndighetsutövning samt uppföljningsarbete enligt gällande lagstiftning. Det handlar om att utreda individers behov och rätten till insats, samt fatta beslut om ekonomiskt bistånd (försörjningsstöd). Jobba aktivt förebyggande samt kunna ge råd och stöd i frågor kring samhället. Tillsammans med klienten försöka hitta lösningar som stärker dennes resurser och möjligheter att bli självförsörjande och leva ett självständigt liv. Samarbete internt och externt, med de för klienten viktiga personer och myndigheter. Vi erbjuder en trevlig arbetsgrupp samt en bra introduktion och ska göra vårt bästa för att du ska finna dig tillrätta hos oss.


Kvalifikationer
Socionomexamen, eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du som person är driven och trivs i sociala miljöer. Att du är kommunikativ, social, lyhörd och initiativrik ser vi som en förutsättning
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För tjänsten krävs socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Du ska vara bekväm med myndighetsrollen, väl förtrogen med rådande lagstiftning och duktig på att formulera dig i skrift, samt även ha fallenhet för att skapa goda relationer till klienter och samarbetspartners. Det krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt och samtidigt är positiv till teamarbete.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Giltigt B körkort.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.
Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Årjängs kommun, Stöd och omsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A937405".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Årjängs kommun (org.nr 212000-1835)

Arbetsplats
Årjängs kommun, Stöd och omsorg

Jobbnummer
5122496

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Årjängs kommun, Stöd och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Årjängs kommun, Stöd och omsorg: