Socialsekreterare till IFO i Härjedalens kommun
Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Härjedalen,
Älvdalen,
Ljusdal,
Falun,
Bollnäs eller i
hela Sverige Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun
Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.
Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Medborgarhuset med kommunförvaltningen ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar. Oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter året om.
Inom socialförvaltningens Individ- och Familjeomsorg (IFO) är tre enheter organiserade - Myndighetsenheten, Verkställighetsenheten och Enheten för ensamkommande barn och ungdomar.
Myndighetsenheten består av 12 socialsekreterare med ansvarar för utredning och beslutsfattande inom områdena försörjningsstöd, barn och familj, missbruk, ensamkommande barn och ungdomar samt familjerätt. Enheten ansvarar även för samordnande av och uppföljning av beslutade insatser.
Publiceringsdatum2015-10-23Dina arbetsuppgifterNu söker vi dig som vill ha ett roligt, utvecklande och spännande arbete och vara med att utveckla och forma morgondagens Individ och familjeomsorg i Härjedalen. Vi söker flera medarbetare till Individ och familjeomsorgen för att arbeta med ensamkommande barn och ungdomar, utredning av barn och unga och dess familjer samt ekonomiskt bistånd. Du kommer att ha huvudsakliga arbetsuppgifter inom respektive område, men vid behov även få möjlighet att handlägga olika områden. I ditt arbete kommer du att arbeta med handläggning enligt SoL, LVU och FB. Vi använder oss av BBiC som
utredningsmodell gällande barn och unga.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad socionom med erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, och i synnerhet med myndighetsutövande handläggning inom Individ- och familjeomsorg. Du är en trygg och stabil person som kan skilja på det personliga och professionella samt förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta samt har förmåga att lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Sist men inte minst viktigt så är du positiv och flexibel i ditt sätt att möta nya utmaningar och har ett intresse av att utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkansparter. God datorvana och körkort är ett krav.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Härjedalens kommun med Experis. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis rekryteringskonsult Pär Gårdbro 070-268 80 76. Läs mer om Härjedalens kommun på
www.herjedalen.se och registrera din intresseanmälan på
www.experis.se (annonsid: 1007913)
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPär Gårdbro 023-70 55 45
FöretagExperis Sverige Huvudkontor
AdressExperis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2494206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.