Socialsekreterare till Funktionshinderenheten

Göteborgs stad., SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 51 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

Publiceringsdatum
2016-10-13

Arbetsuppgifter
Sektor IFO-FH har drivit ett omfattande utvecklingsarbete under de senaste åren och det finns en stabil plattform för det fortsatta arbetet. Att arbeta tillsammans för att utveckla människans egna resurser är sektorns motto och genomsyrar allt arbete. Här får du arbetskamrater med hög kompetens och ett väl fungerande samarbete. Du får en individuellt anpassad introduktion när du börjar och har nära arbetsledning av 1:e socialsekreterare och enhetschef. Alla socialsekreterare i sektorn sitter samlat i det nya socialkontoret i Glasiären nära Hjalmar Brantingsplatsen med goda kommunikationer och närhet till bland annat restauranger, gym och träningstillfällen. Förvaltningen erbjuder också goda friskvårdsmöjligheter.

Vi behöver nya kollegor med anledning av att några medarbetare ska vara tjänstlediga men också för att en kollega fått annat jobb! Om du vill jobba med intressanta arbetsuppgifter och ha en långvarig kontakt med Lundbybor så är detta jobbet för dig. Har du intresse för människor med funktionsvariation så vill vi gärna att du söker jobbet! Vi som jobbar här tycker att vårt jobb är ett av det mest intressanta och utvecklande som du kan jobba med inom socialtjänsten. får möjlighet Jobbet ger möjlighet att göra skillnad, kunna påverka och förbättra livsvillkoren för barn, vuxna och familjer.

Som socialsekreterare på funktionshinderenheten är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt LSS och SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i samarbete med den enskilde, anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter som den enskilde har kontakt med.

På enheten har vi fokus på det interna förändrings- och utvecklingsarbetet, att effektivisera, förändra och utveckla verksamhet och metoder. Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en miljö som präglas av höga professionella ambitioner och möjligheter till egen utveckling. På enheten arbetar 15 socialsekreterare, 1:e socialsekreterare och enhetschef. Enheten har metodhandledning och extern processhandledning.

Enheten är en välfungerande arbetsgrupp och kompetensen är hög. Några av medarbetarna har jobbat över 10 år inom socialtjänsten. Vi erbjuder en utförlig introduktion. De som nyligen gått igenom hela den lokala introduktionen har lämnat positiv respons på hur introduktionen är utformad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har kunskap om regelverket samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS och SoL. Om du har erfarenhet om aktuell kunskap i teori/forskning och rättspraxis inom området är det meriterande. Har du arbetat med verksamhetssystemet Treserva och KLARA är det en fördel.

Arbetet kräver förmåga att väga samman information och att göra omdömesgilla bedömningar. Du är ansvarstagande och strukturerad samt mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du skapar bra möten med människor, du ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och det professionella. Du samarbetar väl och upprätthåller goda relationer med arbetsgivare, medarbetare, myndigheter, vårdgivare och andra parter som du har kontakt med i ditt dagliga arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kommer med egna reflektioner och förslag på hur verksamheten kan utvecklas. Du förväntas ha initiativförmåga och god förmåga att kunna arbeta under tidspress. Du tycker även om att arbeta administrativt då arbetet förutom kontakt med enskilda, anhöriga och samarbetspartners också innebär att skriva utredningar och upprätta journalanteckningar.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-27
Ange följande referens när du ansöker: A616420
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Eriksson, Enhetschef 031-366 75 83 anna.3.eriksson@lundby.goteborg.se
Pia Burman, 1:e socialsekreterare 031-366 75 88 pia.burman@lundby.goteborg.se

Facklig kontakt
Ashraf Nasseri, Vision 031-366 76 13
Annelie Vendel, Saco/SSR 073-666 73 62

Företag
Göteborgs stad., SDF Lundby

Adress
Göteborgs stad., SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Wieselgrensgatan 11

Jobbnummer
3102413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby: