Socialsekreterare till Funktionshinderenheten

Göteborgs Stad, SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 59 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2015-03-17

Arbetsuppgifter
Vi söker två nya medarbetare till vår Funktionshinderenhet. Arbetsgruppen idag består av 1:e socialsekreterare och 13 socialsekreterare.
Du kommer att kartlägga, utreda och bedöma behov samt fatta beslut om bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen (SOL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Den ena tjänsten har idag, till största del inriktning mot fysiska och intellektuella funktionsnedsättningar och den andra tjänsten till största del mot psykiatriska funktionsnedsättningar.
Du ska med hjälp av din kunskap, kreativitet och ett gott bemötande se till att människor med funktionsnedsättningar, oavsett ålder, får den hjälp och det stöd de har behov av för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt, utifrån sina förutsättningar.
En viktig del i tjänsten är att samverka med interna och externa samverkansparter som är viktiga utifrån den enskildes livssituation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt en god kunskap om olika funktionsnedsättningar och dess konsekvenser för den enskilde.
Du har en god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt.
Du kan tolka lagar och riktlinjer i arbetet med en korrekt myndighetsutövning.
Du är strukturerad och tydlig, har ett bra bemötande och har lätt för att skapa relationer.
Du är positiv och ser möjligheter istället för problem, är självständig, tänker nytt och är bra på att samverka/samarbeta.
Vi vill att du har ett tydligt brukar- och anhörigperspektiv i ditt arbetssätt och att du känner samhörighet med oss i stadens fyra förhållningssätt.
Du medverkar till ett bra arbetsklimat på arbetsplatsen.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamhetern och ser därför gärna sökande med olika bakgrund.
Du har tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning utifrån SOL och LSS.
Det är meriterande om du tidigare arbetat i dokumentationssystemet Treserva.
Det är en fördel om du har körkort.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-06-01 Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A456959
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Hedberg, Enhetschef 031-365 76 87 katarina.hedberg@centrum.goteborg.se
Annika Björkhem, 1:e socialsekreterare 031-365 75 53

Facklig kontakt
Katarina Åkermo, Vision 031-3657059
Maja Ljutic Loberg, Akademikerförbundet SSR 031-368 57 53

Företag
Göteborgs stad, SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad, SDF Centrum
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
40482

Jobbnummer
2208336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum: