Socialsekreterare till Funktionshinderenheten

Göteborgs stad, SDF Askim-Frölunda-Högsbo / Administratörsjobb / Göteborg
2014-05-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Funktionshinderenheten" (publicerad 2015-03-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Askim-Frölunda-Högsbo i Göteborg

Askim-Frölunda-Högsbo ligger i den södra delen av Göteborg och har 53 000 invånare. Vi ger service inom förskola, skola, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, äldreomsorg, hemsjukvård samt kultur och fritid. För oss är det viktigt med kundens fokus och våra 4 300 medarbetare arbetar för att Askim-Frölunda-Högsbo ska vara ett attraktivt område att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.

Publiceringsdatum
2014-05-14

Arbetsuppgifter
Funktionshinderenhetens huvudsakliga uppdrag är att utreda och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen, SoL och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS.
På enheten arbetar 16 socialsekreterare, 2 förste socialsekreterare, en anhörigkonsulent samt enhetschef.
Vi söker två medarbetare till två tjänster. Den ena tjänsten är ett vikariat på ett år i samband med föräldraledighet och den andra är en tillsvidareanställning.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete som är både omväxlande och krävande. I ditt arbete kan du få stöd i form av metodhandledning och medhandläggning samt processhandledning.
I arbetsgruppen möts du av ett gott arbetsklimat med kunniga och trevliga kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet från myndighetsutövning, gärna inom funktionshinderområdet.
För att lyckas i uppdraget krävs att du har ett bra bemötande och en god samarbetsförmåga.
Vi vill att du bidrar till ett gott arbetsklimat på enheten och att du är delaktig i vårt samverkans- och kvalitetsarbete.
Som person är du kreativ och inriktad på att lösa problem. Du är strukturerad, har förmåga att fullfölja arbetsuppgifter, såväl dokumentation som processinriktade uppdrag. Du har även förmåga att prioritera i vad som behöver göras både kortsiktigt och långsiktigt samt göra bedömningar i akuta situationer.
För uppdraget krävs att du behärskar språket både muntligt och skriftligt, tycker om att handlägga den dokumentation som följer av myndighetsutövningen och vill ha ordning och reda.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-09-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-28
Ange följande referens när du ansöker: A395671
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cristina Herrera, Enhetschef 031-366 30 68

Facklig kontakt
Eva Dalerstedt, Vision 031-366 26 89
Ulrika Maria Andersson, SSR 031-368 57 55

Företag
Göteborgs stad, SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Adress
Göteborgs stad, SDF Askim-Frölunda-Högsbo
Stadsledningskontoret
40482 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20 40482 Göteborg

Jobbnummer
1874705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Askim-Frölunda-Högsbo: