Socialsekreterare till familjerätt

Lerums kommun, Myndighet - Barn och unga, familjerätt / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Barn och unga, familjerätt i Lerum

Lerums kommun med ca 40 000 invånare ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum med goda pendlingsmöjligheter.

Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2 800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet
och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se

Lerums kommun är som arbetsgivare en resursstark verksamhet som vill stärka frågor vad gäller jämställdhet, hälsa och arbetslust bland våra anställda. Vår sektorchef har gett ett tydligt uppdrag att verksamheterna inom myndighetsområdet skall utveckla det interna samarbetet, vilket underlättas av att hela socialtjänsten sitter i samma hus.

Vi söker nu dig som vill delta och utveckla arbetet för Lerums barn och unga i en lärande och tolerant organisation, där det är högt i tak i en utvecklande gemenskap.


Publiceringsdatum
2017-01-24

Arbetsuppgifter
Som socionom inom familjerätt arbetar du med
myndighetsutövning i form av:
• utredningar i vårdnads-, boende och umgängesfrågor
• adoptions- och fadersskapsutredningar.
• samarbetssamtal
• rådgivning i familjerättsliga frågor

Du kommer att ingå i en handledningsgrupp tillsammans med socionomer från Alingsås kommun.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är det meriterande. Du har goda kunskaper om lagar, förordningar, författningar, riktlinjer och rutiner som styr arbete. Du bör ha goda kunskaper om barn och barns utveckling.

Som person behöver du vara ansvarsfull, trygg och stabil och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du behöver agera lugnt i stressade situationer, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. B-körkort är ett krav.

Vi är övertygade om att en arbetsgrupp med olika kompetens, etnisk bakgrund, kön och ålder är det bästa och vill att du ska bidra till att skapa den gruppen.

Lerums kommun erbjuder dig:
• ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat
• årsarbetstid där du har möjlighet att styra din arbetstid, samt semesterväxling
• möjlighet att arbeta hemifrån
• ett generöst friskvårdsprogram
• en erfaren, tydlig och omfamnande ledare

Vi ger dig en individuell introduktion samt en erfaren mentor under den tid du behöver; oavsett om du är ny eller erfaren i yrkesrollen.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Ange följande referens när du ansöker: A647845
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Svanhild Pehrson svanhild.pehrson@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Myndighet - Barn och unga, familjerätt

Adress
Lerums kommun, Myndighet - Barn och unga, familjerätt
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
3278842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighet - Barn och unga, familjerätt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Barn och unga, familjerätt: