Socialsekreterare till familjehemsenheten på socialkontoret

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2018-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till familjehemsenheten på socialkontoret" (publicerad 2021-06-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Socialkontoret bedriver en effektiv socialtjänst som kännetecknas av goda kunskaper om medborgarnas och individers behov av sociala insatser. Vi tar tillvara människors styrka och använder kunskapsbaserade metoder. Vi ser fortlöpande över våra arbetsprocesser så att de fungerar bra för de vi är till för. Vi samverkar både externt och internt för att klara vårt uppdrag.

Familjehemsenheten är en del av socialkontorets myndighetsutövning för barn och unga. Vi är samlokaliserade med familjerättsenheten samt barn och ungdom myndighet. Familjehemsenheten består av 1:e socialsekretere, en jourgrupp, två familjehemkonsulenter, en utrednings- och uppföljningsgrupp samt en enhetschef.

ARBETSBESKRIVNING

Som familjehemssekreterare utreder du familjer för att avgöra deras lämplighet att ta emot barn och unga i utsatta situationer. Den nu aktuella tjänsten är inledningsvis med inriktning mot ensamkommande barn och unga. I arbetet ingår, förutom utredning, även att stödja och handleda familjehemmen i deras uppdrag.

DIN PROFIL

Vi söker dig med socionomexamen eller annan högskoleexamen som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten, kulturell kompetens samt språkkunskaper är meriterande.

Vi arbetar oftast i par men det är viktigt att du kan arbeta självständigt och att du lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Som person är du trygg, stabil och kan skilja på det personliga och professionella, du arbetar bra med andra, lyssnar och kommunicerar och löser konflikter på ett bra sätt. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Vill du vara med och bidra till en god familjehemsvård är detta en tjänst för dig att söka!

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten en tillsvidareanställning på heltid. Tillsättning sker efter överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Ingela Klint, enhetschef, 011-15 21 56.

Din ansökan vill vi ha senast den 4 mars.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-16

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping

Kontorsadress
601 81 Norrköping

Jobbnummer
3970289

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: