Socialsekreterare till enheten för ensamkommande barn (EKB)

Borlänge kommun, Bildningssektorn/IFO / Administratörsjobb / Borlänge
2016-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till enheten för ensamkommande barn (EKB)" (publicerad 2017-06-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borlänge kommun, Bildningssektorn/IFO i Borlänge

Enheten för ensamkommande barn är en enhet inom individ- och familjeomsorgen som har sin organisatoriska tillhörighet i bildningssektorn. Enheten är nystartad och är under uppbyggnad och består av myndighetsutövning samt HVB- och utslussboenden.

EKB-teamet som arbetar med myndighetsutövning söker nu socialsekreterare. Teamet leds idag av en 1:e socialsekreterare och består åtta socialsekreterare samt en biträdande enhetschef och en enhetschef. Vi har i slutet av 2015 flyttat till nya fräscha lokaler i Borlänge centrum.

Borlänge kommuns värdegrund ligger till grund för allt vårt arbete och är ledstjärnan i vår vardag:

Jag finns här för Borlängebon
Jag gillar utmaningar
Jag möter varje människa med öppenhet

Publiceringsdatum
2016-02-05

Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare arbetar du med att utreda, tillsätta och följa upp insatser för barn och unga som kommer till Sverige utan vårdnadshavare, enligt Socialtjänstlagen och LVU.
Arbetet innebär även att samverka med andra myndigheter och aktörer, som bland annat kan vara Migrationsverket, överförmyndarmyndigheten med dess stödfunktioner, familjehem, HVB-hem, skola, barn- och ungdomspsykiatri, habilitering m fl. Arbetet sker utifrån verksamhetssystemet BBIC, barns behov i centrum.

I ditt arbete som socialsekreterare kommer du att utmanas i din förmåga att tänka kreativt och få möjlighet att utveckla din förmåga att samverka med olika myndigheter.

Kvalifikationer
• Socionomexamen.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Kunskaper om myndigheters ansvar och lagstiftning.
• Mycket god förmåga att samarbeta.
• B-körkort.

Som person är du trygg i dig själv, strukturerad, ansvarstagande och drivande. Viktigt att du kan hantera att vi är en verksamhet i ständig utveckling samt att du har en förmåga att hantera ibland svåra situationer. Du har förmågan att tillföra entusiasm och kan skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten. Du är van att ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande:
• Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, särskilt inom barn- och ungdomsområdet samt ensamkommande barn, är meriterande.
• Utbildning i MI- motiverande samtal och BBIC, barns behov i centrum.

Intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE UNDANBEDES VÄNLIGT MEN BESTÄMT!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Ange följande referens när du ansöker: A540529
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Johansson, Biträdande enhetschef 0243-737 15
Lul Ahmed, 1:e socialsekreterare EKB-teamet 0243-741 20

Facklig kontakt
Annika Lindgren, Akademikerförbundet SSR 070-534 0712
Lars Svensson, Vision 0243-747 65

Företag
Borlänge kommun, Bildningssektorn/IFO

Adress
Borlänge kommun, Bildningssektorn/IFO
Röda vägen 50
78181 Borlänge

Kontorsadress
Stadshuset 78181 Borlänge

Jobbnummer
2654312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borlänge kommun, Bildningssektorn/IFO

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borlänge kommun, Bildningssektorn/IFO: