Socialsekreterare till ekonomiskt bistånd

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
2015-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till ekonomiskt bistånd" (publicerad 2019-03-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du är förändringen. Och vill se den i organisationen. Precis som vi.

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen är en ny förvaltning från och med den 1 januari 2015. Två förvaltningar har blivit en. Det pågår ett spännande utvecklingsarbete som genomsyrar hela organisationen och som utgår ifrån ett systemiskt förhållningssätt där brukarens och medarbetarens delaktighet har en central plats. Vi arbetar i en organisation där vår värdegrund och professionalitet är viktig. Alla medarbetare bidrar utifrån de olika verksamhetsområdena med erfarenhet och kompetens.

På enheten ekonomiskt bistånd arbetar vi med ökad brukarmedverkan men också med nya metoder för att förbättra människors väg till självständighet och egenförsörjning. Vi har en arbetsplats med medarbetare som har bred kompetens och olika bakgrund.

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Som socialsekreterare kommer du utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd men framförallt arbeta med socialt förändringsarbete som mobiliserar och utvecklar den sökandes egen förmåga och kompetens.
Dina arbetsuppgifter är att ingå i ett team bestående av socialsekreterare och administrativa handläggare. Du har fokus på brukarnas involvering, vill arbeta processinriktat och åstadkomma resultat. Du ska ha ett intresse av att utveckla verksamheten tillsammans med övriga medarbetare.

Vi vill att du har socionomexamen med minst en praktikperiod från ekonomiskt bistånd. Vi vill att du har en god samarbetsförmåga och även har förmåga att arbeta självständigt. Du är också ansvarsfull, strukturerad och har en helhetssyn. Kunskaper om Treserva och goda kunskaper i officepaketet är meriterande. 
Vidareutbildning i motiverande samtal (MI) och erfarenhet av instrument X (MIX) är önskvärt.

Vi erbjuder dig goda arbetskamrater, en kreativ och proaktiv förvaltning, möjlighet till professionell utveckling, handledning, utbildningar. Staden erbjuder friskvårdssubvention och personalstödsprogram via Mertid AB.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 3 april 2015 . Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Publiceringsdatum
2015-03-23

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Haza Ahmad, Enhetschef 08-706 89 61 haza.ahmad@sundbyberg.se

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4 17292 Sundbyberg
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4 17292 Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2215819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: