Socialsekreterare till Barn- och familj, Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten / Administratörsjobb / Lekeberg
2017-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Barn- och familj, Lekebergs kommun" (publicerad 2017-09-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Inom socialtjänsten i Lekeberg har vi två team med inriktning Barn- och familj och Vuxen, båda organiserade under socialförvaltningen och sammanlagt är vi 17 medarbetare. Inom Individ- och familjeomsorgen strävar vi efter en helhetssyn på hela människan. Vi fokuserar på förebyggande insatser med nära samverkan mellan individ, familj och dess nätverk. Intern och extern samverkan är naturliga inslag i vardagsarbetet, samt deltagande i ett aktivt utvecklingsarbete av verksamheten.




Publiceringsdatum
2017-05-19

Arbetsuppgifter
2017 gör Lekeberg en satsning på socialtjänsten!
Tidigare Barn- och familjeenheten och Vuxenenheten har nu blivit en enhet, Individ- och familjeomsorg, vilket kräver förstärkning av personal. IFO ska under 2017 byggas upp till en enhet med kvalitet, god arbetsmiljö och nytänkande.

Vill du vara med och utforma nya IFO? Sök till oss!

Som socialsekreterare i Lekebergs kommun får du ett utvecklande, varierat och ansvarfullt arbete. Det finns stora möjligheter för dig att påverka din arbetsdag och att vara delaktig i förändrings- och förbättringsarbetet som pågår.

Som socialsekreterare erbjuds du även:
• vardagligt stöd och handledning av teamledare
• regelbunden professionell handledning
• möjlighet till kompetensutveckling
• friskvårdsersättning
• möjlighet till att ansöka om flera semesterdagar för tillsvidareanställda enligt lokalt kollektivavtal
• flexibel arbetstid
Då Lekeberg är en mindre kommun finns det möjlighet att lära sig och prova på andra arbetsuppgifter inom IFO då vi har ett nära samarbete mellan barn-och familj och vuxen.

Vi söker nu två socialsekreterare till vår verksamhet. För närvarande behövs ni inom barn- och familjeteamet men detta kan komma att förändras framöver och innebära annan inriktning och andra arbetsuppgifter.
Barn- och familjeteamet arbetar för att barn och ungdomar ska få sina grundläggande behov tillgodosedda genom trygga och stabila uppväxtförhållanden och förutsättningar som gynnar deras utveckling.
Arbetsuppgifter som förekommer är exempelvis att med barnet i centrum utreda ansökningar/anmälningar och följa upp beviljade insatser enligt SoL och LVU gällande barn och unga.
Andra uppgifter som ingår är vårdnads-, boende- och umgängesutredningar, yttranden till tingsrätten, samarbetssamtal, medgivandeutredningar för adoption, faderskapsfrågor, rådgivning och umgängesstöd samt utredningar av uppdragstagare.
Även andra på ett socialkontor förekommande arbetsuppgifter tillkommer utöver detta.




Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har socionomexamen
• har körkort med behörighet B
• har en god förmåga att uttrycka dig och kommunicera i tal och skrift
Vi ser helst att du har god kunskap om lagstiftningen inom området och det är meriterande om du har vana i att arbeta i organisationsspecifika datasystem samt erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Meriterande i denna tjänst är också om du har ASI, MI-utbildning och BBIC.

I din roll krävs att du har en god samarbetsförmåga likaväl som du förmår att arbeta självständigt och strukturerat. Arbetet kräver också en flexibilitet och en förmåga att hantera oförutsedda situationer. Som person är du lugn, stabil och förtroendeingivande med en förmåga att skapa och behålla goda relationer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Ange följande referens när du ansöker: A633491 - Kopia (2)
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tina Jansson tina.jansson@lekeberg.se 0585-487 81

Företag
Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten

Adress
Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
Bangatan 7 71681 Fjugesta

Jobbnummer
3510199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten: