Socialsekreterare/socialadministratör i Individ och familjeomsorgens vuxeng
Årjängs kommun, Individ och familjeomsorg / Socialsekreterarjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Årjäng,
Eda,
Arvika,
Bengtsfors,
Åmål eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Årjängs kommun, Individ och familjeomsorg i Årjäng I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.
Årjängs kommun ligger i det natursköna och sjörika sydvästra Värmland. Kommunen ligger centralt placerad utefter E 18 mitt emellan Karlstad och Oslo vilket ger närhet till både naturen och staden. Det finns goda pendlingsmöjligheter från både Arvika, Bengtsfors, Karlstad och Säffle.
Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng
Publiceringsdatum2022-11-23ArbetsuppgifterIndivid och familjeomsorgen har nu behov av att rekrytera en socialsekreterare samt eller en socialadministratör för att förstärka bemanningen i vuxengruppen. I vuxengruppen arbetar man främst med myndighetsutövning gällande ekonomiskt bistånd, missbruk, våld i nära relation, äldreomsorg, bostad, LSS och socialpsykiatri.
Tjänsten/tjänsterna innefattar arbetsuppgifter som ta emot ansökningar/anmälningar, aktualisera, utreda, följa upp bevilja insatser, dokumentera och administrera enligt gällande lagstiftningar.
Även aktivt förebyggande arbete kring sociala problem ingår. Tillsammans med klienterna försöker vi hitta lösningar som stärker klienternas resurser och möjligheter att leva ett självständigt liv. Vi samarbetar internt och externt, arbetar aktivt utifrån en helhetssyn kring varje unik individ och dennes närverk.
Vi erbjuder en trevlig arbetsgrupp samt en bra introduktion.
KvalifikationerMeriterande är eftergymnasial utbildning med inriktning /socionom/beteendevetenskap eller socialadministration.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det är en merit om du är bekväm med myndighetsrollen, väl förtrogen med rådande lagstiftning, administrera i system och duktig på att formulera dig i skrift, samt även ha fallenhet för att skapa goda relationer till klienter och samarbetspartners. Det krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt och samtidigt är positiv till teamarbete.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Giltigt Körkort B.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse., upphör: 2023-06-30 Med möjligheter till förlängning och eventuellt tillsvidare anställning utifrån verksamhetens förutsättningar.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅrjängs kommun, Individ och familjeomsorg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1179122".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Årjängs kommun (org.nr 212000-1835)
Arbetsplats Årjängs kommun, Individ och familjeomsorg
Kontakt Bitr verksamhetschef Stöd och omsorg
Ulrika Ling
ulrika.ling@arjang.se 0573-14033 Jobbnummer 7199547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.