Socialsekreterare på utredningsenheten för barn och ungdom

Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sigtuna

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen har ett brett ansvarsområde där myndighetsutövning och förebyggande insatser ingår, bland annat barn- och ungdomsvård, missbruks- och beroendevård, våld i nära relation och familjerådgivning.




Publiceringsdatum
2021-05-28

Arbetsuppgifter
Hos oss får du jobba med en stor bredd av ärenden som gör att du både utmanas och utvecklas. Vi vet att socialsekreterare ofta har en tuff och utsatt position och därför jobbar vi hårt med att tillsammans hela tiden förbättra arbetsmiljön inom vår förvaltning.
Till stöd i ditt arbete har du relevanta och välfungerande verktyg samt centrala stödfunktioner som agerar bollplank, avlastar och säkerställer en hög kvalitet och trygghet i ärendehanteringen.
Chefer och kollegor är tillgängliga och du är aldrig ensam med ett svårt ärende. Den höga samlade kompetensen inom förvaltningen, tillsammans med det stora antalet interna utbildningar, gör att du hela tiden har möjlighet att utvecklas. Vill du prova på något nytt eller medverka i verksamhetsutvecklingen, så ser vi till att det blir verklighet.
Vi har tillit till dig och du har stor frihet i hur du sköter ditt jobb. Det finns ett medmänskligt perspektiv i vår handläggning, där du tillåts att göra det lilla extra. Tillsammans driver vi utvecklingen för att fortsätta vara en kommun i framkant för kommuninvånarnas bästa.


Kvalifikationer
Det är ett krav att du är utbildad socionom och att du kan uppvisa ditt examensbevis.

Det är också ett krav att du har goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt. Övriga språk utöver svenska och engelska är meriterande.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och utredning av barn och ungdom (0-20 år).

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att trivas hos oss är det viktigt att du är stabil och trygg i dig själv samt har god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt ök. Rekrytering sker fortlöpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C56574".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5773752

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: