Socialsekreterare och handläggare inom olika/fler områden

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Ospecificerad arbetsort

Härjedalen är en attraktiv kommun där det är lätt att leva.
Vår vision, I Härliga Härjedalen finns Livskraft, Äkthet och Närhet,
visar vad vi står för: Livskraft- företagsamhet, nyfikenhet och
utvecklingslust präglar såväl näringsliv som skolor, byar och föreningar. Äkthet
• med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen
för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska finnas
mitt i världen och präglas av närhet, värme öppenhet och tolerans.

Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård som omfattar stöd till barn och unga och dess familj, samt stöd till vuxna med beroendeproblematiken. Inom myndighetsenheten ingår: ekonomiskt bistånd, budget och skuldrådgivning, utredning och insatser för barn och unga och dess familj, utredning och insatser för beroendeproblematik, familjerätt, utredning för ensamkommande barn och ungdomar, samt utredning för äldre och funktionsnedsatta.

Vår enhet, Individ och Familjeomsorg/Bistånd har ambition att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i utvecklingsarbete, där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och arbetar aktivt med kompetensutveckling i kommunen och möjlighet till flexibilitet i arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2017-10-26

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu handläggare inom myndighetsutövning för arbetet med utredningar inom barn och unga, försörjningsstöd, vuxna, samt äldre personer. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att ligga i ett av dessa områden, men det kommer finnas möjlighet till flexibilitet och möjlighet att handlägga inom andra områden, utifrån ditt intresse och kompetens.

Målet för vår verksamhet är att skapa en integrerad myndighetsavdelning där vi ständigt arbetar med förbättringar och anpassar verksamheten till rådande behov i samhället.

Vem söker vi?
• Du är socionom eller har social omsorgsexamen och är intresserad av att arbeta med myndighetsutövning för våra målgrupper. Erfarenheter inom myndighetsutövning är meriterade, men vi vänder oss även till dig som är nyexaminerad
• Du är trygg och stabil person med självinsikt. Du är analytisk och kan se och tolka relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det personliga och professionella, samt förhålla dig situationsanpassat.
• Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problemen konstruktivt.
• Du har ett intresse att utvecklas själv och utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartner

Kvalifikationer
Krav: Socionomexamen eller social omsorgsexamen
• Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning
• Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
• Goda kunskaper inom relevant lagstiftning
• Körkort
Önskvärt:Meriterande är att man har erfarenhet av IT-stödet Treserva

Dina egenskaper
Stor vikt läggs på personlig lämplighet

Utbildningsinriktning:
Pedagogik

Utbildningsnivå:
Universitet/Högskola

Vi erbjuder:
• ett nära och tydligt ledarskap och en positiv arbetsgemenskap
• ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• flextid
• friskvård på arbetstid
• regelbunden handledning
• delaktighet i utvecklingen av verksamheten
• kontinuerlig kompetensutveckling
• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 3607743048
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Quarnå 0680-16131 0680-16100
Anna Andersson 0680-16254 0680-16100

Företag
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
3769318

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: