Socialsekreterare och Handläggare inom olika/fler områden IFO

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen, Hällefors eller i hela Sverige

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor byar och föreningar. Äkthet med naturen kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet kunnande och hållbar utveckling. Närhet Härjedalen ska präglas av värme öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Avdelning IFO/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård som omfattar stöd till barn och unga dess familj och stöd till vuxna med beroendeproblematiken.
Inom myndigheten ingår ekonomiskt bistånd budget och skuldrådgivning, utredning och insatser för barn och unga och dess familj utredning insatser för beroendeproblematik familjerätt utredning för ensamkommande barn och ungdomar samt utredning för äldre och funktionsnedsatta.

Vår enhet, IFO har ambition att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i utvecklingsarbete där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och arbetar aktivt med kompetensutveckling i kommunen och möjlighet till flexibilitet i arbetsuppgifter.

Vi söker nu handläggare inom myndighetsutövning för arbetet med utredningar inom barn och unga försörjningsstöd vuxna, samt äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att ligga i ett av dessa områden, men det kommer finnas möjlighet till flexibilitet och möjlighet att handlägga inom andra områden, utifrån ditt intresse och kompetens.
Målet för vår verksamhet är att skapa en integrerad myndighetsavdelning där vi ständigt arbetar med förbättringar och anpassar verksamheten till rådande behov i samhället.

Vem söker vi?
Du är socionom eller har social omsorgsexamen och är intresserad av att arbeta med myndighetsutövning för våra målgrupper. Erfarenheter inom myndighetsutövning är meriterade, men vi vänder oss även till dig som är nyexaminerad och erbjuder en spännande arbetsplats där du kan pröva dina teoretiska kunskaper mot praktiken och få kollegiellt stöd av arbetskamrater.
Du är trygg och stabil person med självinsikt. Du är analytisk och kan se och tolka relationer i sitt rätta perspektiv skilja på det personliga och professionella samt förhålla dig situationssanpassat.
Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna kommunicera och lösa problemen konstruktivt.
Du har ett intresse att utvecklas själv och utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartner.
Vi har behov av
en handläggare inom LSS/ SoL
en biståndshandläggare
en socialsekreterare inom försörjningsstöd
en socialsekretarare inom utredningar gällande vuxna/missbruk
två socialsekreterare inom barn och unga

Publiceringsdatum
2016-12-19

Kvalifikationer
Socionomexamen eller social omsorgsexamen
Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning
Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
Goda kunskaper inom relevant lagstiftning
Körkort
Meriterande är att man har erfarenhet av IT-stödet Treserva

Utbildningsnivå
Universitet/Högskola

Vi erbjuder
ett nära och tydligt ledarskap och en positiv arbetsgemenskap
ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
flextid
friskvård på arbetstid
regelbunden handledning
delaktighet i utvecklingen av verksamheten
kontinuerlig kompetensutveckling

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Månadslön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 3290864782
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anda Embretzen (+46) 0680 17659 (+46) 0680 16100
Anna Quarnå (+46) 0680 16131 (+46) 0680 16100
Ann-Mari Olingdahl-Olsson (+46) 0680 16310 (+46) 0680 16100

Företag
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
3220020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: